Onsdag

Åh vad jag är stressad, undra hur många gånger jag skrivit det här.... Praktiken det är så mycket och jag vill ju att det ska bli bra. Jag planerar och läser mest hela tiden, när jag inte håller lektioner då så klart. Det är roligt och klasserna är bra men jag är ju så nervös och har svårt att hålla reda på det jag vill ha sagt det låter bra i huvudet sen kommer det ut på helt annat sätt än det jag har tänkt. Jaja det löser sig med lite mer erfarenhet. Ungdomarnas namn ska vi inte tala om det är för mycket på en gång men jag sitter med skolkatalogen och försöker.

Igår var vi på Johan Glans och Henrik Schyffert så roliga de är herregud, jag skrattade så mycket vid några tillfällen att jag inte fick luft. Särskilt Johan Glans han är så gullig och skämtar om så roliga saker så att man knäcker sig mest hela tiden. De stod själva i dörren och rev biljetterna, ganska coolt tyckte jag. Innan teatern så var vi på Harrys och åt med Kristine och Crisofer de är ju bara bäst. Jag tycker så mycket om dem, det är så roligt och otvunget när vi träffas... Nej nu måste jag försöka varva ner annars får jag väl fel på pumpen.

Puss

Måndag (Helens dag)

Jag ska börja med att gratulera Helen idag på hennes födelsedag.
Idag var första dagen på vår fyra veckor låga praktik. Det gick fint men jag höll inga "riktiga" lektioner idag utan jag var med som handledare när eleverna jobbade självständigt,sen var jag med på en elevvårds konferens. Det har varit roligt men jag slås alltid av hur mycket lärare har att göra på en dag. Imorgon ska jag hålla lektion om upplysningen. På kvällen imorgon ska vi ut och äta och sen ska vi på teatern för att se favoriten Johan Glans samt Henrik Schyffert, det ska bli skoj. Tjejer ni som också haft er första dag hoppas det varit bra.

Kram på er alla

Det var party igår


Igår var vi i Ängelholm på Kittes 25- årsfest. De bjöd på hemmagjord pizza som var väldigt god, till det bjöds det vin. Det var en väldigt trevlig kväll med roligt sällskap. Tack Kitte och Sohie det var väldigt mysigt. Det var tur att vi kunde åka ner igår vädret var inte så trevligt men Christian klarade det fint.


174798-70 Rastafari var kvällens tema, passar ju bra till Kitte.



Mys
174798-66





174798-67


Vattenpipan plockades fram.
Kitte                                                   Christian
                       

Idag har jag pluggat lite inför VFU:n. Vi har också hunnit med en utflykt till Lyngas naturreservat det var skönt att komma ut lite. Jag är nervös inför i morgon, håll tummarna.

Tack igen Kitte och Soffan.

Kram

Bröllop

174798-65
 Det kom en inbjudan, på posten. I sommar ska vi gå på bröllop i Uppsala, Jörgen och Jessica ska gifta sig. Det märks att jag ock Christian är i den åldern nu, många av våra vänner har gjort slag i saken, så att säga. Den här bilden är från Karin och Anders bröllop, det var mycket vackert och inte minst en rolig fest. De gifte sig förra året. Det ska bli kul att få klä upp sig igen och dela det stor ögonblicket med de lyckliga två.

Nu ska jag gå ner till stan och se om jag hittar en turban till Kitte och kanske hinner jag med att ta en kaffe. Christian är på jobbet, inte så kul en lördag. Ikväll blir det vin, mat och sång... Längtar.

Ha en skön lördag mina vänner. Kram

Det blev lite inhandlat

Vi skulle köpa present till Kittemannen. Jag gjorde några andra inköp till mig själv ,min lilla buse, jag ska ju spara. Jag köpte klänningen på H&M och leggings till det, så imorgon vet jag vad jag ska ha på mig. Christian: Äh gumman du har köpt tre klänningar på kort tid nu är det så smart?
Anna: Ja men den kostade bara 200 kr och det är ingen sommarklänning som den andra jag köpte....
Löjlig jag är va? Så onödigt....  Vi kom också hem med presenter hoppas att han gillar det vår egen lilla reggaekille: ( Mest är han Sophies *ler*).

Nu ska jag inta soffan och försöka sluta oroa mig.

Puss

Lön

Idag är dagen då vi får våra pengar, skönt de är alltid lika efterlängtade. Inte för att det blir så mycket klirr i kassan med CSN. Idag ska jag och Dora fortsätta med vårt pluggande idag ska vi sitta på biblioteket i stan, det har blivit så fint. Jag får ta och gå ner till stan jag vågar icke cykla nu det är ju väldigt halt.

 NU måste jag skälla ifrån igen. Var det någon som såg Insider igår om kattavel? Jag blir illa berörd, vi människor är fan ett jävligt själviskt släkte som inte ser till djurens bästa. Jag kan verkligen inte ens förstå hur man kan avla fram en katt som knappt kan leva för att man tycker att det är estetiskt. SKÄRP ER.  Känner hur ilskan bubblar upp igen. Det finns mycket att reta sig på.

Jag har sett en klänning på HM som jag är sugen på. Jag såg den i mitten av månaden så det är inte säkert att den finns kvar men låt oss hoppas. Jag slår till på den idag i så fall. Det ska också inhandlas tjocka strumpbyxor så man inte fryser häcken av sig. Nej nu får jag väl springa iväg och kladda på lite smink innan det är dax att bege sig till stan.

Vad ska ni göra idag?

 ← Så här ser det ut när vi pluggar. Det här är hos Dora, fikapaus med smoothies.

Puss och Kram

Torsdag (Kittes dag)

Snart är det helg och vad skönt det ska bli. Måste nog plugga lite på söndag, men lördag ska jag vara ledig (tror jag). Ska bli kul att gå på 25-årsfest på lördag och få göra annat än att läsa och oroa sig för praktiken. Åh så god maten var igår. Jag åt plankstek drack ett glas rött och delade efterätt med Stina. Gottegris som man är, så tyckte jag bäst om efterrätten. Det var; kladdkaka, chokladmouss och choklad glass åååå så gött.  Det gick som ni förstår i chokladens tecken, helt i min smak.

Idag har jag pluggat, tränat och fortsatt att plugga och jag har inte slutat ännu har bara like fikapaus. I kväll blir det kaffe hemma hos fina Kristine och hennes blivande man. Det snöar ännu, undra hur det ska bli till helgen, kanske man kan passa på att vara ute och mysa med varm dryck och go promenad.

Grattis Kitte på din dag. Vi syns på lördag.

Puss och Kram ♥

Mer funderingar kring reklam

Man har så kul med toffefee.

Vad kan man ha roligt med godis det visste inte jag. Hur exakt har man roligt, undrar jag. Har den som producerat reklamen någonsin haft roligt? Eller de kanske rent av använder ordet fel i tron att det betyder något annat, vad vet jag?  För att inte tala om reklamen för hårfärg med Pernilla Wahlgren, O my god. Jag vet  att jag kan ställa om och låta bli att titta men ibland blir man på något sätt utsatt för reklam och jag önskar att de kunde vara mindre hemskt.... Kanske jag tittar för mycket på tv eller kanske fokuserar på fel saker. : )

Kram


Onsdag

Så anlände hon igen till södra delarna av Sverige. Hon förvandlar allt till vitt och trafiken till kaos. Fru Vinter. Kul för de barn som har sportlov kanske de kan få åka lite skidor och pulka trots att de bor här nere. Idag ska jag fortsätt med att renskriva anteckningar till praktiken och planera lite lektioner. Jag ska även jobba idag men jag väntar på att de ska ringa och säga att de inte behöver mig, har känslan av det. Delwin sitter i fönstret och tittar på hur flingorna virvlar och far. Jag sitter vid datorn på den obekväma stolen med kaffe och full med energi. Hoppas den räcker långt idag, energin alltså. Ikväll blir det ett besök på restaurang Verona tillsammans med klasskompisar, trevligt ska det bli.

 

Ha en fin dag mina vänner…

 

Kram 


Hej

Jaha. Jag tycker jag läser och läser men blir liksom inte klokare för det. Fick ett mail av min handledare och kände hur ångesten kom krypande längs ryggraden. Det kan vara bra om du läser in dig på elevernas frågor alltså i samband med ett FN-rollspel. HERREGUD jag fattade inte riktigt vad jag ska göra, måste ha missuppfatta henne sist vi träffades. Det är ganska stort att läsa in sig på åtta länder med helt komplicerat förhållande mellan religion och politik exempelvis Kina vem fasen vet vad som gäller där egentligen. Är det någon som är duktig på sidor på nätet om länder så hjälp mig snälla.... Önskar att jag var smartare.

Jag skulle egentligen jobbat idag men där var endast fem barn så de behövde inte mig. Synd när man räknat med pengarna, men jag fick ju tid till att läsa på lite idag. Jag och Dora tog en promenad vid havet imorse det var skönt att komma ut och andas havsluft. Sitter inne framför datorn och med näsan i böckerna på tok för mycket.  Nähä får väl ta och kolla sidor på nätet och läsa lite mer om upplysningen.

Sköt om er. Puss


Vingklippt ängel

   Vi får följa en ung kvinna i hennes kamp mot psykisk sjukdom och henners oerhörda kamp för att få vård och dessutom rätt vård. Berny Pålsson skriver på ett naket och utlämnande sätt. Hon är en poet hennes ord är vackra fast det hon beskriver ofta är hemskt.

De flesta patienter här har fått diagnosen schizofreni. Alla är vi sönderslagna av världen , ofta på liknande sätt, ensamhet och utanförskap finns alltid med i bilden. Jag har sett många ensamma människor på olika psyken som sitter fast där utan att någon ringer eller hälsar på . Det har blivit så tröttsamma och jobbiga för omvärlden. Deras ensamhet är så desperat. De har slutat att känna sig värda att älskas, deras liv och minnen är spillror. I slutändan orkar ingen med anhöriga med sjukdomar. Inte ens den sjuke orkar med sig själv. (Berny Pålsson sidan 235).

Jag kan inte ens försöka mig på att förstå det som tjejen tvingas att gå igenom men det berör så väldigt mycket. Jag rekommenderar er att läsa boken

Måndag

Är det alltid morgon? Det känns nästan så. Sitter återigen med mitt kaffe och försöker vakna, fast det är mycket bättre idag än igår. Kan bero på att jag gick och la mig på sängen vid sju och somnade vid halv tio efter att vi tittat lite på tv, så jag borde inte vara trött. Jag ska snart börja jobba, idag är det förskolan som gäller. Jag jobbar till halv två inte så många timmar utan jag kan plugga lite när jag kommer hem. Ska försöka träna ikväll, jag har inte varit riktigt i form de senaste dagarna, ont i halsen och snorig men jag VILL träna, jag blir rastlös utan träningen. Jag får helt enkelt se, inte värt att fresta hjärtat för mycket.

Ha en bra dag. Puss



Söndag

Min söndag har fyllts av jobb och social samvaro med familjen. Jag har bara jobbat ett kort pass idag men man ska ju upp och det är det som är segt. Igår var Jonas och Viktoria här på middag. De är företagsamma de har börjat importera skor, kaffe och hudvårdsprodukter från Brasilien. Vi drack kaffet igår vi fick två kilo av dem, det är starkt men gott. Skorna är inspirerade av Massaj folket de har fin hållning och de går ju ofta barfota på mjukt underlag. Det har visat sig att det inte är så bra att gå på plant underlag som vi gör. Nu har det utvecklats en sko som ska hjälpa en till fin hållning. Den har liksom en lite rundad sula, coolt men dyrt. Jag fick även en hudvårdsprodukt i present men jag har inte hunnit prova den. Vi fick också reda på att de väntar barn (det var länge sedan vi träffades) de ska ha i maj.

  

Jag hade tänkt att plugga idag men kommer inte igång. Jag ska ta det i veckan istället, förbereda mina första lektioner. Jag har läst en del, hela fredagen läste jag sagor, mysigt.  Imorgon ska jag jobba igen, på förskolan, jag har fått ganska mycket jobb den här veckan. Sen måste jag nog ta och lugna ner mig med jobbet lite, känner mig väldigt trött idag och jag tror att det är för att jag jobbat så mycket nu.  I kväll blir det tacos, Christian är lite tung i huvudet idag (rödvin igår) så jag ska laga till honom.

 

Hoppas ni haft en bra helg.                174798-17

 

Puss och Kram


Delwin + elementet = Sant



Oj vad korven älskar elementet. Han ligger hela dagarna på pallen vid elementet. Ibland värmer han baksidan, ibland framsidan. Som ni ser stoppar han in både tassarna och örat mellan spjälorna för att få värme. Han blir ganska varm och elektrisk när han legat där en hel dag. I natt ska Delwin sova borta, vi får besök av en kille som inte tål katt så då fick Delwin snällt åka hem till mina föräldrar. Det går ingen nöd på honom. Jag tror att korven kommer att sakna sitt älskade element.

Puss

Om jag hade pengar

Jag har dåligt med pengar därför plågar jag mig själv med att gå in och titta på smink. Mina absoluta favoriter finns på make up store... Jag vill ha.... Jag skulle kunna köpa hur mycket som helst där, det är bara så.

24 CARAT 24 carat och           MORNING BREEZEMorning Breeze.

Dessa färger ska jag testa nästa gång. Jag äger ingen eyedust men jag ska inhandla mig det nu de glittrar så fint : ). Hemskt vad jag satt här och blev girly nu.

Kram på er

Några av mina favoriter

174798-59174798-60
Jag kunde inte få in bilderna innan men nu gick det. som sagt
www.madebyme.se

Jag snokade runt

Jag snokade runt här på några olika bloggar och det var en tjej som skrivit om ett halsband från http://www.madebyme.se/ och gissa om jag blev glad när jag upptäckte att tjejen har affär här i Halmstad.  Gå in och titta på de underbara halsbanden. När jag får pengar över ska jag investera.

Puss


Fredag

Sitter här med kaffet och försöker vakna. Jag är på väg till skolan för hemma får jag inte mycket gjort. Lurar ju bara mig själv med att hitta på en miljard olika anledningar till att inte plugga. De har en hel del läroböcker i biblan på skolan också tänkte att jag kanske kunde komma på något intressant och roligt för mina lektioner. För ungdomar i gymnasiet tycker ju ofta att skolan är intressant och rolig och att läraren är bara toppen, eller HUR. Jag kan ju försöka.

 


Det är full fart mot helgen idag (för att använda Gerts uttryck). Jag ska jobba imorgon känns sådär roligt men tanken på resan gör det hela lättare. Jag vet inte riktigt vad vi ska gör ikväll men det är skönt att inte planera upp allt. Nähä nu ska jag cykla iväg till skolan och få lite gjort, hoppas jag.

 

Ha en fin dag. Puss ♥


Du....

Det är tomt utan dig. Jag saknar och längtar. Tänk att två människor kan träffas och det bara blir så rätt. Jag är ibland rädd att jag inte förtjänar dig. Ångest över hårda ord och hetsigt humör, du förtjänar det bästa. Hoppas att jag är det bästa. Jag längtar tills skolan är slut och vi kan ta nästa steg. Ett skrämmande och stort steg, men ett underbart steg. Du är omtänksam, varm, trygg och tveklöst det bästa i mitt liv. Jag älskar dig mer än jag någonsin kan säga. Jag saknar dig.♥

 


Hej

                                             


Jag blev bortskämd igår hos mor och far. Jag fick väldigt god middag och de hade köpt blommor till mig. Lila tulpaner med blåbärsris väldigt vackra.  Efterrätten bestod av en hjärtformad prinsesstårta, det var inte fel det heller. Idag ska jag försöka läsa till VFU. Jag ska börja med Candide av Voltaire och lära mig mer om Upplysningen. Är det någon som har någon bra ide om lektioner kring upplysningen, sagor samt Islam så hör av er snarast *ler*. Nähä det är väl bara att sätta igång då. Ska iväg och träna med Dora om en stund också. Idag blir det spinning+Core. Ikväll är det torsdagsfika med töserna som gäller, det blir köpe kaffe idag. Det är mysigt att ta det på stan ibland.

Ha en bra dag..

Puss och Kram

Sorg

Jag läste att skåderspelerskan Johanna Sällström gått bort. Usch det känns hårt när unga människor dör. Hon har verkligen gjort en hel del bra roller. Även fast jag inte känner henne så blir jag illa berörd. Tankarna går till hennes fyraåriga dotter och övrig familj och vänner.

Kram

Alla hjärtans dag

 Jaha idag är det kärleksdagen,  men den började inte kärleksfullt. Jag tror att läraren som höll i seminariet idag vaknat på fel sida, hade pms eller helt enkelt en dålig dag. Hur som helst gick det ut över oss alla och i synnerhet Frida och Sophie. Det är meningen att läraren ska kunna bidra till något men hon verkade bara vara ute efter att trycka till oss. Tur att vi är ganska tuffa nu efter fem år på högskolan men jag tycker ändå att den här läraren borde tonat ner sig lite. Undra om hon känner i sitt hjärta att hon gjort ett bra jobb idag, det tycker nämligen inte jag. Dessutom så blev atmosfären i hela rummet konstig. Jag kände mig också lite tillplattad. Frida och Sophie ni är duktiga glöm de hårda orden hon sa hon vet inte vad hon svammlar om. Där med basta!!!!!

Efter seminariet hade jag Sophie och Dora en mysig lunch på stan. Vi smaskade i oss vegetarisk buffe på Åhlens, mumma. Jag inhandlade även en klänning från Gina Tricot, endast 150 kr som hittat. Jag ska tvinga Chrsitian att köpa den till mig som kompensation för att han befinner sig 50 mil bort idag och inte kommer hem förrän imorgon, sent. Jag har därför bjudit in mig själv på middag hos mamma Ann-Christin och pappa Jan. Min pappa är bäst, han har tagit sig ur något som jag inte trodde var möjligt att ta sig ur. Love you...

Hoppas ni får en bra kväll. Jag skickar ut kärlek till er alla...

Puss

Vilken tv-kväll på femman

 Ikväll kommer två av mina fravorit serier först är det Gilmore Girls och sedan Desperat Hosewives. Jag gillar Desperats bara för att den är så sjukt överdriven och det känns som de driver med den amerikanska såpan genom att dra allt till sin spets. Gilmore Girls är bara mysig.  Både Lauren Graham (  Lorelai Gilmore )  och Alexis Bledel ( Rory )  är så snygga.  
Hoppas ni också får en mysig kväll framför tvn om ni nu också diggar dessa serier. Innan jag börjar titta tänkte jag rätta hemtentan så den blir helt klar.

Puss på er                     
                        

Från tjuvlyssnat.se

(Två fyllon ~50 sitter och värmer sig och delar på en liten dricka.)

Fyllo 1: Har du Googlat någon gång?
Fyllo 2: Va fan säger du? Det är klart jag aldrig har golat på någon!
Fyllo 1: Jag sa Googlat!
Fyllo 2: Men vad fan tror du om mig! Jag golar fan inte!
Fyllo 1: Googlat, man gör det på Internet!
Fyllo 2: Kan man gola på internet? Jag hatar fan det här moderna samhället



Buss Trelleborg-Växjö


Två killar ~25 pratar med varandra med skånskt uttal.

Kille 1: Du, visste du att Växjö egentligen
hette “Väg-sjö” innan?
Kille 2: Nej
Kille 1: Vill du inte veta varför då?
Kille 2: Okej.
Kille 1: Jo, för att för länge sedan brukade människor samlas för handel här på vintern, och när människor kom långväga ifrån, gick de över sjön. Därifrån kommer alltså “Väg-sjö”. Fattar du?
Kille 2: Alltså, fan mannen. Lova mig att du inte berättar den för någon brud du försöker ragga på, då kommer det gå åt pipan.


Klockaffär, Uppsala

En kund som ser lite förbryllad ut kommer in i affären.
Kunden: Det är något fel på den här klockan, den pippar hela tiden…



En berusad man cyklar förbi ett jordgubbsstånd och stannar upp).
Man: Får man tigga några bigarråer?
Jordgubbsförsäljare: Jadå!
Man: Får man ta tre?
Jordgubbsförsäljare: Nej, det får man inte.
Man Nähä, då får det vara.
(Mannen cyklar ilsket iväg. Någon minut senare cyklar han förbi igen).
Fyllo (skrikandes): Imorgon tänker jag köpa frukt, men jag tänker
inte köpa den här!!

Tankar kring det kommande yrket...

Inom kort kommer jag att få trycksår i baken. Det har hänt något med vår datastol den är väldigt obekväm. Jag har suttit här ett par timmar nu utan att lyfta på mig. Anledningen är en hemtenta, som ska vara färdig på fredag men vi har så mycket annat att göra i skolan så jag vill bara få undan den. Jag tror inte den blir någon av mina bättre hemtentor men vad fasen det är sista terminen…

 

Jag måste få skälla ifrån! Vi diskuterade det här i lördags. Ni som säger så här: Åh ska du bli lärare. stackars dig… eller – Jag känner en tjej hon jobbade ett halvår som lärare sen brände hon ut sig… eller – Kommer du klara att bli lärare du som är så snäll eller – Fy fan lärare är nog det sista jag skulle vilja bli. Alla har naturligtvis rätt till sin egen åsikt men tänk först på vad du säger, det är inte särskilt upplyftande kommentarer för en person som gjort ett stort val i livet, att bli lärare. Det finns nog få yrken som folk har så mycket tankar och nedvärderande ord om som läraryrket. Du som fäller sådana kommentarer tänk på att jag är en känslig person och tar åt mig! Ärlighet är bra men man ska akta sig för att såra andra och för den delen skrämma upp dem.


Fika vid havet


Vi packade med oss varm dryck och smörgås men det gick knappt att sitta nere vid havet idag det blåste så fasligt kalla och hårda vindar. Vi fick dricka fort för att inte förfrysa oss. Påvägen hem hyrde vi två filmer och köpte lite godis. Efter söndagsmiddagen och lite plugg ska vi krypa upp i soffan och bara mysa.

174798-55

Vilken kväll

Det var så trevligt igår. Kvällen var fylld med mat, vin, drinkar, godis och mycket prat. Alla tjejerna som var med är bara så goa, vilka kvinnor och snygga är de också. (de ni) Stället vi var på var väldigt häftigt, mycket folk. Jag träffade kusin Jacob och hans kompisar från skolan. Det var härligt att få kramas lite med Jacob han är en så trygg och verkligen en genomsnäll och bra kille.  Jag och Sophie promenerade hem till Rotorp framåt småtimmarna, det var bitande kallt ute. När vi kom hem värmde vi den överblivna maten. Vi kom i säng, först efter fyra. Jag mår fint idag bara lite hes efter allt sjungande men det bjuder jag på.

174798-53


                                 



174798-54


Sista bilden är i taxin påväg mot stan. Visst är den fin.?Nästa gång Alex ,måste jag ju få en bild på dig också. Tack för en mysig, trevlig och varm kväll mina vänner. Hoppas att ni inte har ont i huvudet idag. Vi måste göra om det snart.

Puss

Party ikväll

Nu var det ett tag sedan jag var ute och dansade. Det ska bli skoj att träffa alla tjejerna ikväll. Vilket väder det är idag jag blir så glad av all sol. Ibland så får jag en form av lyckorus och det hände igår när jag satt i bilen påväg till förskolan. Jag blir då medveten om hur bra jag har det och så mycket jag har i mitt liv att vara tacksam för. Det är en stark och mycket bra känsla... Jag ska försöka ta lite bilder ikväll på de snygga tejerna. Nu ska jag äta för att sedan krypa ner i sängen för att vila lite annars lär jag somna i soffan innan nio. Å sen måste jag leta fram något att ta på mig, hade velat inhandla något nytt men min budget är väldigt begränsad :(. Inte för att jag tror att en endaste jäkel märker om jag har samma topp på mig som sist jag var ute eller hur? Det är för det egna egot.

Hoppas er lördagkväll blir bra.

Puss och Kram

Hej



Igår var vi och åt kvällsmat hos Kristine och Cristofer väldigt mysigt. Anton med familj var också där, han tycker att deras akvarie är så fint....
 
Idag har jag varit och jobbat på förskolan det har gått bra men jag är trött nu och jag ser fram emot att äta tacos och sen krypa upp i soffan ihop med min man för att titta lite på tv. Jag ska upp sex imorgon för att jobba igen så jag får nog ta och sova lite på eftermiddagen så jag orkar med kvällen. Lördags kvällen bjuder på tjejfest med utgång och dans. Vi ska testa Halmstads nya ställe Moon, hoppas det är bra och att man slipper känna sig som en mormor :).

Jag läste något bra idag. "För att en person har en annan åsikt än jag gör inte henne till en sämre människa bara till en annan människa än jag"

Ha en mysig fredagkväll mina vänner. Puss

Delwin Biseros Jones (korven eller hårbollen)

174798-50174798-48 Jaha nu var det dax för lite berättelser om kissen igen. Jag sitter och försöker få en hemtenta skriven men vad händer, jo plötsligt är det en katt i vägen. Han kjelar mig i huvudet (han har inte lite päls heller så det är inte så trevligt att ha honom uppe i ansiktet.) han trampar på tangentbordet, han biter i det han får tag på. Han har bitit av vår sladd till telefonen så den funkar inte längre. Den andra bilden tog jag i morse. Delwin sitter ofta inklämd mellan växterna i fönstret och lampan. Han trycker sin lilla näsa mot fönstret och tittar efter fåglar som flyger förbi. Hans svans pendlar från sida till sida och han vill helst inte bli störd.

Hej mina vänner

Tjena

Igår var en dag fylld med plugg. Det är verkligen som de säger att det går lättare när man är två. Jag och Dora kämpade från åtta till fyra med examensarbete och hemtenta. Dora blev så arg på eftermiddagen eftersom hon tagit tag i saker och ting och pallrat sig bort till biblan. Vad händer? Jo all referenslitteratur har någon annan norpat åt sig. Doras hetsiga grekiska humör tog över och hon väste fram: Jag visste det... Det är ju helt otroligt inte en enda bokjävel. Ops jag fick mig en skrapa också för jag sa ett jag inte trodde att det skulle vara några problem. Tur att det inte är på allvar.


Idag har jag varit och jobbat på Rotorps hemtjänst, jag tycker att det är roligt. Komma hem till de äldre prata lite hjälpa dem med olika saker och helt enkelt pyssla om dem. Om jag hade utbildat mig till undersköterska idag hade jag nog trivts bättre än vad jag gjorde när jag var 18. Nähä nu ska jag försöka skriva lite mer på min hemtenta, den blir nog inte så bra men va fasen man gör så gott man kan.


Puss

Mormor

174798-46 Idag fyller min mormor Sonja 88 år. Vi uppvaktade henne i söndags. Idag har hennes kompisar varit hos henne på kaffe, de är säker 70+ allihopa, gulligt. Grattis mormor på din dag.

Drömmen om nya saker till hemmet

Jag var inne på Sia oj vad mycket fint där var nu. Sophie har du varit inne och kollat? Jag sitter här och drömmer om att köpa nytt till hemmet. Här är två av mina favoriter. Åhh så snyggt. Fina möbler till balkongen samt en vacker dukning med fina detaljer, vill ha. www.sia.se

174798-46174798-47
 

En pluggdag

174798-45Att ta på sig en tröja kan vara lurigt fråga Dora hon vet. När vi skulle gå till träningen idag fick hon inte rätt på sin nyinköpta tröja från hm och jag knäckte mig. Det såg så roligt ut. Ska det vara så här eller kanske så här? Funderade Dora, men när hon fick den på sig såg det ut som om den var ut och in, kul tyckte jag. Här ovan ser ni den kluriga tröjan den kanske inte ser klurig ut men det var den kan jag säga...

Det har varit en dag fylld med plugg men det har funkat och vi har varit vid gott mod hela dagen. Det har gått lite segt på tidigare forskning till examensarbetet.  Fast jag tror jag vet i mitt lilla huvud hur det kanske skulle gå att få ihop det hela. Vi är ett bra team jag och Dora så det löser sig.

Hoppas ni också haft en bra dag... Puss

Anna = Stressad

Är jag en ovanligt stressad person eller är det fler som känner att stressen håller på att driva en till vansinne. I helgen har vi hittat på roliga saker och umgåtts med människor jag tycker om, men så fort jag är ensam grubblar jag. Jag är stressad och orolig för det mesta. Det är inte bra för mig jag vet. Ångesten inför att alltid bli bedömd och granskad är påtaglig särskilt i högskolans värld. Skolan driver mig till känslan av vanmakt. Jag vet att jag till slut fixar det jag har klarat mig igenom nästan 6 års studier nu. Stressen inför att inte få jobb och stressen inför att få ett jobb. Jag vet att detta för många utgör lyxproblem men i min värld är det stort och påtagligt. Stressen river och sliter inom mig och driver mig till destruktiva tankar. Jag behöver jobba extra för att få ekonomin att gå ihop men det hinns inte alltid med för skolan måste och ska gå i första hand.

 

Några av mina känslor kring stressen i mitt liv….

 

Puss


Svek

 

 När har man svikit någon? Är det hårda ord man säger till någon som egentligen behöver uppmuntran? Är det när man handlar och gör saker av kärlek med det slutar med att man sårar? Är det när man blir arg på dem som man älskar mest för att man vet att de inte kommer att vända en ryggen? Är det när man pratar om personer som inte är med och kan försvara sig?  Vad är ett svek? Antagligen är alla de här sakerna svek på sitt sätt...


Middag en lördag



Det var mycket trevlig middag igår. Vattenpipan åkte fram när Anton knoppat in. Vi hade bjudit hem en barndoms vän till Christian men han fick maginfluensa. Istället kom Dora, Stefan, Anton och Helena och det blev vi väldigt glada för. Christian hade lagat mycket god mat. Som ni ser på bilden längst till höger så hade vi många glas att hålla reda på. Tack för igår mina vänner.

Idag ska jag försöka läsa in mig lite på olika länders relationer mellan politisk hållning kontra religionen låter det inte upphetsande.? I eftermiddag bär det av till Getinge och mormor Sonja. Mormor fyller år på tisdag men det var fler som kunde fira henne idag. Mormor fyller 88 år det är inte illa hon är relativt pigg och hon bor själv hon har hjälp av hemtjänsten några gånger per dag. Sen har hon min mamma och hennes två bröder som åker dit och dricker kaffe med henne allt som oftast. Min pappa älskar bakelser och det gör mormor med, minst en gång i veckan äter de bakelser ihop till kaffet.

Vad händer hos er idag?

Syster

174798-40

Johanna är min kusin men känns mer som en syster. Hon har följt sitt hjärta och flyttat hela vägen upp till Gävle. Jag saknar henne oerhört mycket. När Johanna bodde i Halmstad sa vi ofta när vi var ute att vi var systrar. Vi har ofta fått höra från våra föräldrar att vi är lika när det gäller humöret (som ibland kan vara något hetsigt ). Johanna du är helt enkelt bäst, va rädd om dig.

Kram från kusinen

Närheten till havet.

174798-38

När jag blir stor ska vi bo i en villa nära havet. Där ska jag gå ut och sätta mig på verandan och lyssna till måsarnas skri och till hur havet rullar in och smeker stranden. Se hur solen går ner och färgar hela himlen röd. Vi kom just in efter en promenad på västra stranden. Solens strålar värmde och det kändes nästan som en vårdag i april. Det är lyx att bo i stad som ligger så nära havet. Jag kan nästan aldrig gå vid havet utan att samla på mig snäckor här nedan är dagens fynd..

Ikväll blir det middag med Helena, Stefan, Anton och Dora. Det som serveras är en tallrik med några små olika förrätter sen blir det  risotto med kyckling, räkor och musslor och efterrätt panacotta. Till detta serveras ett gott rött vin till de som känner för att ta sig ett glas. Det ska bli riktigt trevligt.

Hoppas ni har en fin dag och att ni njuter av solen

Puss

Kaffe är räddningen

Godmorgon på er, hoppas ni sovit gott. Själv så har jag sovit sådär, lite mycket i tankarna nu. Jag sitter här med en kopp nybryggt kaffe och försöker få gruset ur ögonen. Jag ska läsa en artikel nu och förbereda för måndag. Sedan tänkte jag ta en rask promenad bort till Vallås för att hälsa på mina favoriter Helena och Anton. Jag har hur mycket som helst som jag behöver läsa men det är märkligt det där med att jag alltid ska vänta till piskan är på ryggen.

Jag klippte och färgade håret igår,  jag vet inte det känns nästan för galet även för mig. Håret är kopparrött men violetta färgeffekter (naturligt? nej inte särskilt). För att citera Dora. Det är inget du kan gör åt nu. Det är ju helt sant. Jag tror jag behöver vänja mig bara. Ikväll kommer mamma och pappa hit och äter pizza vi ska göra egen mmm gott. Det ska ta med sig hårbollen hem, vi ska ha gäster imorgon och killen är minst lika allergisk som Dora. Jag kommer vara nervös men som sagt Dora tål ju Delwin så vi får hoppas Jonas också gör det.

Nähä nu ska jag fylla på kaffet och läsa lite om konflikter. Undra om det står något nyttigt för en konflikträdd rödhårig tjej.

Ha en fin dag. Undvik Let´s Dance om det går *fnissar*

Puss


Tack

"Det sägs att vänner är som en behå - nära hjärtat och bra som stöd
Det sägs också ett den värsta ensamheten är att helt sakna sann vänskap. Sann vänskap bygger på uppriktighet men också på ömsesidigt förtroende, öppenhet, omsorg och respekt. Det är de vänner som man kan ringa klockan tre på natten som ränkas." (
Källa: Elle)

Inga fler ord behövs. Tack för att ni finns

Grr

Jag tog mod till mig och ringde tanten som haft mitt ärdende på ÖVERKLAGANDENÄMDEN FÖR STUDIESTÖD (vilken jävla rövnämd ursäkta mig men vad ska jag tycka). Hon brydde sig föga om att jag inte skulle få pengar på tre och en halv månad. Jag vet att vi kommer att klara oss men jag blev så arg att jag nästan tog till lipen i telefonen. Ja det finns problem större än det här och det finns de som har problem att försörja sin familj så Anna J skärp dig...

Sommar, helst nu



När jag satt och tittade på kort igår blev jag så sugen på vår och sommar.  Jag delar därför med mig av några av mina bilder. Idag ska jag gå och klippa mig och det ska bli så skönt. Jag väntar alltid in i det sista, det blir ju lite dyrt när jag ska färga det också. Efter det ska jag träffa Dora och Sophie i skolan vi ska läsa avhandlingar och artiklar för glatta livet. Vi har det i uppgift till nästa vecka. Ikväll ska jag träffa Kristine, Hanna, Helen, Helena och kanske Anton för att ta en kvällsfika på stan.

Hoppas ni får en bra dag. Sköt om er..

Kram Anna