Fredag

Härligt med fredag... Snart bär det av på fest. Vi ska fira Dr Englund, det som ska firas är att han just blivit doktor, ingen dålig bedrift vill jag lova.  Grattis på dig, jag är grymt imponerad över det du åstadkommit.

Idag har jag bjudit på glögg i skolan, hmm de tyckte att det var sådär. Kakorna som jag och mamma bakat smakade desto bättre, tror jag minsann. I morgon ska jag umgås lite med mamma och pappa. Eftersom min far är lite av en pedant är det ju ganska smart och fråga honom om han har lust att hjälpa mig att putsa fönsterna. Efter det ska stjärnorna upp.... Om jag känner pappa rätt kommer han putsa och tills man blir alldeles matt. Tur att jag har honom. När det är avklarat ska vi på Vapnö julmarknad, jag har aldrig varit på den men det sägs att den är mysig. Söndagen bjuder på julmys med vännerna, härligt...

image387
Här har vi Dr Englund (grattis igen)

Ha det gott. Kram Anna

Köplust

40S Jersey Tea Dress


Lace Detail Dress in the style of Paris Hilton


Pintuck Detail Tunic Dress


Belted Tea Dress


Något nytt inför advent hade inte varit fel och till nyår....

All Saints Oversized Leather Bag

ASOS Premium Oversized Leather Buckle Shopper

Väska behöver jag ju alltid. Samtliga saker från www.asos.com
Hmm jag får väl ta mig en runda på stan på lördag. Lönen kommer ju imorgon. Inte för att det finns lika snygga saker i den här stan men men.

Kram Anna

Onsdag

Hejsan mina vänner... Onsdag igen. Jobbet flyter på och det känns fint. Efter jobbet idag var jag och tränade. Jag försöker släpa mig dit två gånger i veckan. Det känns ju bra efteråt, jag behöver ju träningen för att må riktigt bra, hade önskat att jag hade energi att träna mer men jag hoppas att det blir lättare när det inte är så mörkt. Blir ju trött av det...

Det närmar sig jul med stora steg, I love it. Min största sorg är att vi inte får plats med gran. Snart så får jag släpa fram allt mitt röda och silvriga tingel tangel. Ljusslingan ska hängas upp på balkongen, röda stjärnor ska upp i fönstren och bordet ska prydas med en röd duk och små röda lyktor ska sprida sitt milda sken i vårt hem. Den första advent har jag bjudit hem vännerna på glögg buffe med tillhörande gotte, härligt. I helgen ska jag och mamma baka skurna pepparkakor enligt gammalt recept. Nästa fredag ska jag bjuda mina elever på glögg och pepparkakor, mysigt. Med andra ord jag längtar efter julen....

Ha det fint.

Kram Anna

Sommar, helst nu

image383

image384image385

image386

Jag såg sommarbilder på
Sopihes blogg och blev sugen jag med. Bara att drömma sig bort till underbara solnedgångar, salta bad och solbrun hud.

Puss

Kolla in pippin

Cool fågel.

http://birdloversonly.blogspot.com/2007/09/may-i-have-this-dance.html

Kram Anna


Fredag

Vad härligt det är med fredagkväll. Nu ska vi njuta och rå om varandra. Det står sushi på menyn idag. Det ska avnjutas ihop med ett glas vin. Jag har haft en ganska stressig vecka, därför är det extra skönt att bara vara hemma och slappa. I morgon ska vi laga mat till våra föräldrar. På tiden att vi passar upp dem.

Hoppas ni får en trevlig helg mina vänner.

Puss och kram


Onsdag

Jaha då är halva veckan över. Idag har vi haft några vänner över på fika. Vi försöker få ihop det i alla fall en gång i veckan, det är inte helt lätt men vi är ganska duktiga tycker jag. Igår pratade jag med kusinen, det blir inte så ofta längre och det saknar jag. Ska försöka att bli bättre på att ringa helt enkelt.
 Nu är det dax att krypa ner och läsa några sidor i Tankar från sängkanten av Keyes. Det blir inte så mycket läst just nu ögonen är så väldigt tunga på kvällen. Det händer ibland att jag somnar före C vilket inte hände ofta förr.



Sov gott
Kram Anna

Måndag

Ny vecka nya tag. Ibland glömmer jag bort att njuta av livet, tiden bara springer på. Så dagens löfte till mig själv är att jag ska försöka stanna upp och njuta mer av vardagen. Lättare sagt än gjort, men är inte medvetenhet om problemet ett steg i rätt riktning?



image382

Simma lugnt.

Puss och kram Anna

Fars dag

Idag är det alla pappors dag. Vi firade min pappa idag. Mamma bjöd på mycket god mat som vanligt. Storebror och barnen var också med. Kul att träffas det blir inte så ofta, alla har så mycket hela tiden. Hemskt att man knappt hinner med familjen.



Uppdatering: Fredrik Lindström var mycket bra man fnissade igenkännande på många ställen. Vi var och såg honom på Halmstad teater i onsdags. Föreställningen hette Svenskar är också människor.
Emellanåt blev Lindström allvarlig och saklig när han la fram sina iakttagelser och funderingar. Ett exempel är när han pratade om osvenskt. Ibland är ordet förknippat med bra saker men använder man det i andra sammanhang blir det helt plötsligt inte så bra. Tänkvärt


Boktips

image381

Busters öron av Maria Ernestam

Boken bygger på en 56-årig kvinnas dagboks anteckningar. Eva heter bokens huvudperson. Eva har levt ett tragiskt liv med en totalt känslokall och egocentrisk mamma. Redan när Eva är sju år bestämmer hon sig för att bli en överlevare. Eva blir gång på gång sviken, förnedrad och nedtryckt av sin mamma. Det enda hon söker är kärlek men hennes vackra mamma har inte förmågan att älska någon annan än sig själv. Konsekvenserna blir förödande.

Boken är bra och läsvärd. Ernestam använder sig av stundtals väldigt avskalat språk och ibland rent poetiskt.

Ha en fortsatt bra söndag.

Kram Anna


Äntligen...

Här kommer lite bilder från förra lördagen då jag hade tjejmiddag.

image376

image375
Festens minsta deltagare

image371
 Städat
image373

image374
Puss Puss

image372
Sophie ???

image380
image377
Anna ???

Vilken trevlig kväll vi hade.

Kram

Måndag

Veckan har börjat... Hela veckan är full av aktiveter roliga och mindre roliga. Imorgon ska jag till tandläkaren, mindre roligt. På onsdag ska vi på Fredrik Lindström, som talat om svenskarna på teatern, roligt. På torsdag ska jag med Vilma till ridskolan, riktigt roligt. Tänk att få borra ner näsa i hästpäls och vila läpparna mot en mjuk mule. Jag saknar verkligen hästarna ibland.  Sedan fylls ju veckan som vanligt med arbete.
 
I helgen hade jag tjejerna hemma på middag. Det hela avslutades med lite steppande på Bond. Det var väldigt trevligt. Hoppas vi får tillfälle att göra om det snart. Det kommer bilder senare. Datorn med bilderna är just nu nerpackad.

Just nu så har vi värsta röran i lägenheten eftersom vi ska få ett av våra rum tapetserat. Det är spännande, jag tror att det kommer bli väldigt snyggt.



Snart är det dax för ER, ett av mina bästa tv-program klockan 21 börjar det.

Hoppas ni får en fin vecka mina vänner.♥

Kram Anna

Tänkvärt

image370

I mitt nästa liv ska jag bli katt och bo hos någon äldre dam som tar väl hand om mig. Tänk vad det skulle vara skönt att slippa alla mänskliga bekymmer...


Sussa sött