Ännu en helg

Oh ännu en helg är snart slut. Det har varit en bra helg. Vi började med en lunch på stan jag, Dora och Helen. Vi ville ju börja fira tidigt. På kvällen bjöd Helen på en riktigt trevlig fest. Där fanns ett väldigt mumsigt gottebord. Jag åkte hem ganska tidigt (rädd för att vissa saker ska upprepas). I går var vi på stan och köpte en ny mobil till lilla mig. Jag tror att min man är mer exalterad än mig :). Den är fin och jag känner mig nöjd. Vi drack kaffe och åt middag hemma hos mamma. Storebror med familj var också där. Axel var i sitt esse.

     Sony Ericsson W995 Röd
Denna är nu i min ägo.

I dag ville Axel upp extra tidigt redan 04.20 sååå tidigt på en söndag. Vi skulle ätit lunch hos Karin och Anders men lilleman var så trött så det var bara Christian som åkte. När Axel sovit eftermiddag gick vi ut. Oj vad det var varmt ute. Axel ville gärna köra ner sina nya vantar i varje pöl han såg. En annan favorit var att själv köra barnvagnen med andra ord blev det inte mycket till promenad.

Hoppas ni haft en bra helg.

Puss och Kram


Grattis

Idag är ingen vanlig dag nej för det är Helens födelsedag. Ikväll firar vi dig gumman. Grattis.



Helens fest 2005

Idag är det din dag.

Kram


Hemma

Nu mina vänner är jag hemma igen. Oh så gott. Åkte buss från Örebro och sedan var tanken att jag skulle åka buss hem men jag kom med ett tåg. Genom det tjänade jag in lite tid. Det var skönt att komma hem och träffa Axel och Christian. Helgen har varit härlig.


Lilla Alicia


Så liten...


Gott att bada




Härligt vinterväder men kallt






Sally. deras katt följde efter oss på hela promenaden.


Kissen


Deras hus.


Slottet


Ha det gott


Jaha

Jag kommer inte hem till mina killar idag. SJ har ställt in alla tåg mellan Stockholm och Göteborg. Det känns tråkigt men samtidigt har jag det ju bra här hos Helena och barnen. Längtan efter Axel är helt galen jag vill hem och kramas :).
Jag har lyckats få en bussbiljett så imorgon kväll ska jag förhoppningsvis vara hemma igen. Som det kan bli. Jag vågar aldrig lita på SJ igen.

Ha det gott.

Kram Anna


Mer snö?

Oh de hotar med mer snö på SMHI och jag som ska ut och åka tåg. Hoppas hoppas att jag kommer upp till Örebro och inte blir fast någonstans på vägen. Imorgon ska jag få snusa på en lite bebis och träffa en stor kille, Anton. Jag har köpt på mig några små presenter. Skickade ett paket till Alicia när hon var ny. Så små kläder och så oändligt söta. Jag lääängtar till imorgon kväll när jag får träffa hela familjen.

Axel och jag har varit hemma och skrotat hela förmiddagen. Axel har jagat livet ur katten, kört sin Bobby car cirka 500 gånger fram och tillbaka, kastat boll, byggt med klossar, klättrat, hittat på bus, röjt i köksskåpen, duschat och varit ute en kort sväng. Är det konstigt att jag blir matt? :) Det är härligt. Efter lunch somnade han samma stund som han lade sitt lilla huvud på kudden.



Jag tycker lite synd om Delwin ibland. Axel tränar varje dag på att vara snäll mot kissen.

Såg ni Anja igår? Hjärtat stannade nästan på mig. Det såg ut att göra sååå ont. Synd om tjejen. Tänk att ladda och ladda och så slutar det så. Klart att hon hade tur i oturen det kunde ju slutat mycket värre. Nu hoppas jag på att hon kan fortsätta att tävla.

I eftermiddag ska vi hälsa på Alvin och Elin.

Hoppas ni har en bra dag.

Kram Anna


Boktips någon?

Hej på er. Jag tänkte fråga om det är någon som har ett riktigt bra boktips. Jag tänkte köpa mig en pocket att mysa med på tåget upp till Örebro.

Jag är lite extra seg idag kanske för att det är måndag, kanske för att sömnen inte är den bästa, kanske en kombination. Ska krypa ner i sängen tidigt och läsa lite. Imorgon ska jag in till stan både på dagen och kvällen. På dagen blir det lunch med Dora och kvällen bjuder på fika på stan, nice.

Sköt om er.
Kram


Favvo Musik

Tänkte ta mig friheten att göra en lista på Axels favorit musik. Han gillar inte barnvisor direkt det ska vara rap. rock och pop. Han dansar varje gång en låt med gott gung kommer på. MTV breakfast club är perfekt precis sådan musik som Axel gillar. Ibland är inte texterna helt passande men det är vår hemlighet...

1. Bad Romance, Lady Gaga

2. Break Your Heart, Taio Cruz

3. Sexy Bitch, David Guetta feat Akon

4. I gotta a feeling, Black eyed peas

5. Dead and gone, I.T feat Justin Timberlake

6. Morning after dark, Timberlan feat Nelly Furtado

7.  Tik tok, Ke$ha



Ha nu en riktig bra alla ♥- dag.

Kram Anna

Fredrik Ljungbergs krog

I kväll ska vi gå till Gastons. Vi ska äta och dricka gott. Härligt


Gaston



Jag ser fram emot det. Först ska vi besöka öppna förskolan och kanske vila lite. Axel vaknade 04.45 idag, pust.

Ha en fin fredag

Kram Anna


Onsdag


Jag är redo för våren nu. Hur länge ska det dröja? Jag längtar så...




Bilderna tagna våren 08



Ha en skön onsdag i vintervädret

Kram Anna


Söndag

Här följer lite bilder på våra aktiviteter denna fina söndag.



Morbror Stefan









Jihoo


Svårt att gå upp men får lite hjälpa av Millan



Första gången Axel målade. Kanske blir han konstnär. Tur att färgerna var giftfria eftersom han ville smaka lite.


Koncentration

Efter att Axel var klar tog vi ett bad :)



Hoppas er helg varit bra.

Kram Anna


Fredagen bjöd på...

Jag och mamma var på bio igår. Väldigt mysigt vi såg It´s complicated med Meryl Streep, Steve Martin och Alec Baldwin. En lättsam film. Vi fick oss många goa skratt. Efter filmen åt vi pizza på Capri mumma. En riktig mysig fredagkväll.


It s Complicated - Poster

Kram


I kväll

På menyn ikväll står det kalkon.
Christian ska laga. Jag ansvarar för förrätten och efterrätten




Hoppas nu bara att det blir gott. Jag ska försöka komma ihåg att ta bilder.

Ha en skön lördag.
Kram


Örebro

Snart ska jag åka till Örebro helt ensam. Jag ska hälsa på Helena, Stefan och barnen. Jag ska åka tåg upp på fredagen och hem på måndag. Mina finaste killar ska vara hemma själva. Känns så roligt och lite läskigt att lämna Axel så länge. Helena har bott i Örebro cirka 2,5 år och jag har inte hälsat på ännu men nu ska det äntligen bli av. Ska bli extra kul att träffa deras senaste tillskott Alicia som föddes den 8 januari.


Mäklarringen Örebro



Ha det gott.

Kram

Små har blivit stora

Jag kan inte fatta att min storebrors barn är så stora.


Rebecca


Rasmus


18 respektive 16 år. Vart har den tiden tagit vägen frågar jag mig. De är snart vuxna.
Betyder det att jag är gammal???



Hoppas ni har en fin tisdag mitt i all snö. Jag och Axel har "lånat" Charlie (Cilla och Pers hund) i förmiddags. Helt underbart att gå längs havet med all snö och vass vind som riktigt biter i kinderna. En liten hund skulle man ha. Nu ska vi snart på fika och träffa Axels kompisar från mammagruppen.

Kram på er.