Veckan som gått

Jag och Axel har haft en väldigt bra vecka (förutom kvällen i måndags då). I tisdags åkte vi ner till Helsingborg för att hälsa på Sophie. Vi/ jag passade på att ta en sväng inom IKEA och Väla. Jag var lite orolig att Axel skulle tycka att det var tråkigt men icke. Han satt och tittade på folk och var väldigt nöjd. Sedan bar det av till Sophie. Hon bjöd på kaffe ur fina koppar, mackor, kex, frukt och gotte. Axel vill gärna vara nära Soffes katter. Väldigt mysig kväll. Tack fina du.

I onsdags fyllde mannen år. Hela 37. Tyckte inte det var länge sedan han firade sin födelsedag med att hoppa fallskärm men det är nu sju år sedan. Tur att han kom hem från Stockholm så vi kunde fira lite. Av mig och Axel fick han en prenumeration på ELLE mat & vin samt en snygg T-shirt som vi köpte på Väla. Vi ska fira med familjen på söndag. Då blir det grillning och tårta i Trönninge.

ELLE mat & vin


Vi har också hunnit med; lunch hos mamma och pappa, babysim, besök på lekplatser, fika med mammor och barn, ett besök på Stadsbondgården samt besök på Öppna förskolan. Härligt.

Idag är det Valborg och vi har inga särskilda planer. Axel har lite feber, sviter av vaccinationen. Så det blir nog lugn en middag och lite vin här hemma. Vi får se vad kvällen bjuder på.

 
Valborg 2008

Hoppas ni får en fin kväll i vårens tecken.

Kram på er


Arg som ett bi

Axel har inte haft en bra kväll. Hela tiden medan jag lagade mat skrek han. När maten var färdig vill han inte äta. Han skrek i sin stol, på golvet och hos mig. Inget var bra. Nu sover han och jag hoppas på en lugn natt. Christian är i huvudstaden med jobbet. Lite tufft när man inte har avlastning men det är bara några dagar. Jag sänder en beundrande tanke till alla singel mammor och pappor.



Ha det gott.

Kram


Röd som en kräfta



Varit ute mycket idag och nu känner jag mig röd som en kräfta. Måste börja smörja mig lite mer känner jag. Är ute och leker med Axel och tänker inte så mycket på att solen tar. Axel smörjer jag in med omsorg :).
Jag, Dora, Helen och Axel har varit nere vid havet i eftermiddag. Vi hade kaffe med oss. Mysigt att träffas och prata samt fika.

Ha en bra kväll.

Kram


Lördag

I dag har vi inhandlat nya skor till Axel. Han har visst växt ur sina Puma redan eller så har flickan som hjälpte oss sist varit slarvig. Det blev ett par vädigt fina Kavat. Efter Axel sovit var vi på Guds gröna ängar och tittade på vitsippor och fikade. Mysigt. Nu sover Axel gott och vi har druckit lite Rosé vin och nu ska vi äta....


 















Vår galna katt har legat mest hela dagen i vår tvättpåse. Det ska tilläggas att det är ren tvätt i påsen. Vad ska man göra??


Ha en skön kväll.

Kram

Onsdag

Jag är ledig idag. Har jobbat två av fyra dagar. Det har varit kul att se ett nytt ställe. Undra om det kommer finnas lite timmar till mig nu bara. Axel och Christian var på Öppna förskolan igår. Kul för Christian att se vad vi gör på dagarna. De hade haft det riktigt bra. På torsdag får vi hjälp av farmor och farfar och på fredag kommer mormor och morfar i ottan.

Idag har vi inga speciella planer. Får se vad dagen bjuder på. Funderar på om jag och Axel ska ta och cykla i det soliga vädret, fast det är ganska kallt. I eftermiddag går vi nog en sväng till lekplatsen kanske följer Maja och Axel (kompisarna) med.



En som vet hur man njuter...

Hoppas ni får en fin dag.

Kram


En skön helg

Oj vilken mysig helg det varit. Tjejmiddagen i fredags var lyckad. När Evas telefon ringde var det hennes sambo han undrade om allt var bra. Eva kom tillbaka med en chokad min: Vet ni vad klockan är? Två... Oj klockan var två och vi hade inte ens märkt det. Vi pratade om allt möjligt, åt och drack vin. Christian och Axel sov borta. Jag kom i säng efter tre och vaknade tidigt, typiskt när jag hade chans att sova.

I lördags träffade jag Sophie och Helen på en kaffe i stan. Eftermiddagen spenderade vi med Alice och henns fina mamma och pappa. En härlig middag blev det också.

I dag har vi varit ute och lekt på sagoängen och Christian har lagat till en underbar pasta och parmesanost. Vi har hunnit tvättat och handlat också.

I veckan ska jag faktiskt jobba lite. Härligt.


Ha nu en mysig kväll.

Kram


Just nu


Axel sitter i soffan och kollar på Bolibompa



Ikväll blir det tjejmiddag här hos mig. Ska bli kul att laga mat. Vi ska dricka vin och bara ha det bra¨. Ska bli härligt att kunna prata till punkt. Oftas har vi ju alla barnen med också.

Ha en fin fredag.

Kram


En härlig vårdag


Vi har varit på Stadsbondgården ihop med Axels kompisar. Det var kul att titta på alla djuren. Barnen gillade det. Måste åka dit fler gånger.















Mysigt.

Kram på er


Vår

Åh vilket härligt väder vi har. Vi är ute mest hela dagarna och det är helt underbart. Axel älskar att gå omkring ute och undersöka och upptäcka. Det kan ta oss 15 minuter att ta oss bort till tvättstugan. Problemet är att få ner honom i vagnen efter att han strosat runt. Resten av veckan fylls med mysiga aktiviteter, Me and I party, babysim och tjejmiddag på fredag. Jag har det bra med andra ord. Hoppas ni också har det.




Kram


Förra veckan






Jag och Axel lånade Charlie. Killarna gräver för fullt.




Axel, Heike och jag på besök i Vilmas stall. Axel var glad när han fick träffa så mycket djur.




Jag kände igen hästen Dennis han och jag har träffats innan på någon ridskola jag gått på. Han är hela 25 år.



Första större skrapsåret fick Axel igår. Jag fasar över när han ska vara ute och springa i shorts och trillar. Aj det gör ju så ont det minns jag.


Ha en skön måndag.

Kram


Vilken härlig dag...

I förmiddags cyklade jag, maken och Axel ner till Vita bandet. Solens strålar värmde våra vinterbleka ansikten, härligt. Axel grävde, kastade sand, sprang och mådde bra.









Dessa bilderna är tagna förra helgen men aktiviteten var den samma.




I eftermiddag åkte vi till Grötvik. Christian och Cristofer tog bilder på huggormar. Jag, Kristine och barnen gick en promenad längs havet.  Familjen Krantz kom också. Lille Arvid sitter i selen på pappa Anders mage. Vi drack kaffe och njöt av solen. Vi avslutade eftermiddagen med glass på Riccardos oj, oj så gott.





Ikväll har vi ätit grillat hos mamma och pappa. Pappa var besviken på HBK, förlust igen.

Hoppas ni haft en fin dag
Kram Anna


Nyinköpt bok




Växa - inte lyda

I måndags var läkaren Lars Gustafsson på Tv4 nyhetsmorgon. Jag tyckte han var vettig och hade många sunda värderingar när det kom till barnuppfostran. Vi beställde hans bok och hoppas på lite matnyttiga tips.


Växa - inte lyda handlar om barnets rätt att vara en egen individ och hur vi som föräldrar kan lära oss förstå, uppmuntra och stötta barnet. Den varvar vardagliga situationer och hur man kan hantera dem med teoretiska kapitel om barns utveckling från anknytning till frigörelse.


Kram





Påsk

Vilken härlig helg vi haft men så mycket mat vi ätit :). I torsdags var vi hemma hos storebror med familj och åt middag och spelade Wii. Väldigt roligt men jag var inte särskilt duktig men vad gör det. På långfredagen var vi ute och lekte på lekplatsen på kvällen var vi i Gullbrandstorp. Jacob och Mona bjöd på grillat. Första gången i år oj vad det var gott.

Påskafton bjöd på härligt vårväder. Vi gick ner till stranden och Axel grävde och sprang runt, helt överlycklig. I går åt vi lamm i Trönninge. Axel vägrade att äta lunch men farmor och farfars påskmiddag gick hem. Oj vad han åt. I dag har vi gått en promenad med familjen Krantz, Arvid var liten och sååå söt. Är de verkligen så små i början? Det hade jag glömt.

Ikväll har prinsen somnat utan problem. Han var nog helt slut efter några sena kvällar. I en hel vecka innan har han varit svår att natta. Han har varit arg skrikigt och inte kommit till ro. Tycker synd om honom och vill förstå vad som är fel. Frustration... Hoppas det vänder nu.



Hoppas ni haft en bra påsk. 

Kram