Känner mig tantig

Man är inte äldre än man gör sig heter det ju så fint. Just nu känner jag mig cirka tio år äldre än innan Axel. Sömnbrist. pengabrist och tidsbrist spelar en viktig roll i detta.





Snart ska vi ta oss en promenad in till stan, solen skiner som omväxling till det gråa och trista, härligt.
 

Ha en fin tisdag



Axel




Axel ute bland höstlöven




Den snygga huvjackan fick han av min strorebror med familj, den är från Geggamojja


Kram


Kalas

Här kommer några foton från Axels kalas.





Vi öppnar presenter



Kalas 2 ihop med Alice


Helen roar barnen och de trivs...


Mys med tant Sophie


Så många som vill leka :)


Ettåringarna



Hoppas ni har en skön söndag.
Kram Anna


Torsdag

Jag har inte blivit färdig med bilderna från Axels kalas men det kommer snart foton från både fredag och lördag. I tisdags var Axels kompisar från BVC här. Han fick fler fina presenter. Jag filmade lite med vår nya filmkamera roligt att ha sedan när alla barnen är större. Igår var Alice och Cristofer här på lunch sedan var vi en sväng på babycafét i stan. Barnen leker för fullt och Axel är helt slut efter.


Jag gick en runda på stan efter cafét, Axel behövde en ny tjock mössa. Det blev en tuff med stjärnor på från Lindberg. Det fick bli en marinblå. Det finns verkligen hur mycket roliga kläder som helst till barn.

Ha en fin torsdag.
Kram


Vårt mirakel

16/10-08, 09.40 föddes han, vår son. Han vill inte vänta de sista veckorna utan föddes i v 36+4. Han var efterlängtad. Vi förstod sent att vi skulle bli föräldrar den där regninga torsdagen. Jag ringde till och med Dora mellan värkarna för att fixa så att eleverna slapp vara ensamma. Det var lite av en chock att det gick så fort. Jag fick värkar kl 23 på kvällen men trodde helt enkelt att det var magknip men magknipet blev värre och värre. Vid kl fyra på morgonen körde vi in till sjukhuset och som sagt 09.40 kom den lille gossen.




Mycket hår.

Det här året har varit magiskt. Han har gjort vårt liv rikare.

Ha en fin dag.

Puss


Brr

Oh nu har det blivit riktigt kallt. Igår fick Axel ha på sig vinterjackan. Fast solen sken så det var mysigt.
 Jag, Axel, Cristofer och Alice (och många andra) var på babycafét i stan igår eftermiddag. Vi har varit där tre ggr nu tror jag och Axel tycker att det är kul. Han leker, kryper runt och pillar på allt och alla ska tilläggas ;-). 

Igår bakade jag citronkaka och citronmuffins från Leilas bok sedan ska jag ganera med frosting. Jag har även bakar kolasnittar. Vi ska ju ha kalas i dagarna två. Förberedelserna är i full gång. Idag ska jag åka och storhandla till kalaset imorgon.


Jag tror inte mina kommer att bli riktigt lika fina men jag gör ett ärligt försök.

Ha en fin dag.
Kram
 


 


Alice 1 år

Idag fyller Kristine och Cristofers lilla tös ett år. Tänk att det är snart ett år sedan vi träffades uppe på BB med en varsin liten. Vi kom just dit och familjen Englund skulle åka hem. Hade de stannat en natt till hade vi fått dela rum.  Vad är oddsen för det?

Håll till godo med lite bilder från våra barns första år ihop.


Små


Alice sover sött med nasse vid sin sida




Runda och goa



Babysimmet.

I våras








Vi har haft hur många mysiga stunder som helst jag har svårt att välja bilder.

Ha det gott


Höst

Igår var det fint väder vi passade på att vara ute. Vi var på Sagoängen och Axel var lycklig. Härligt...












Idag har vi varit en sväng på Ikea. Vi köpte en hylla, lampa samt en fåtölj allting ska vara i Axels rum. Det börjar ta form på riktigt nu.

Jag passar på att sända en grattishälsning till Helena som fyller 30 år idag. Jag tänker på dig. Hoppas du haft en fin dag.


Ha det gött

Kram Anna


Snart så...

Om en vecka fyller vår lilla prins hela ett år. Helt galet vad tiden springer på. På fredag kör vi kalas för familjen och på lördag ska Alice och Axel ha kalas ihop. Vi hade i stort sett tänkt att bjuda samma personer så då beslutade vi oss för att slå våra påsar ihop. Vi ska baka lite var. Åh det ska bli mysigt att ha barnkalas. På fredag ska vi beställa tårta men vad ska jag baka till lördag? Kanske marängtårta toppad med bär, frukt och choklad? Dessutom tänkt jag testa Leilas citron och vallmomuffins hmm eller ngt annat mumsigt från hennes kokbok som jag fick i present av min man.

Imorgon ska Axel gå till frissan. Det gäller att vara extra snygg till födelsedagen. Undra hur det kommer att gå :).

Igår kom en fin vän förbi med omtanke i form av en tidning och gotte. Vilken fin vän, helt galet. Jag blev oerhört glad och lite rörd.

Ha det fint mina vänner.

Pöss

Är det någon som vet?

Jag sitter här och funderar på ett ord som Axel använder ofta, nämligen mmbopp. Vad betyder det? Det sägs gärna lite nasalt han trycker ut mm:en genom näsan, låter det som. Han böjer det även ibland och säger mmbapp. Märkligt det där. Undra om jag någonsin får veta :). Finns även ett annat ord som han använder frekvent och det är pumba, sägs också lite genom näsan. Jag vill så gärna förstå dessa ord men men. Jag ska fråga honom senare när han vaknar från sin vila. Jag har gjort det innan men han svarar inte, konstigt.


Ha en bra tisdag.
Kram Anna

Trötter



Jag brukar gå in i svackor då jag blir extra trött. Just nu känner jag mig super trött. Axel sover förhållandevis bra. I natt var vaken runt fyra och vaknar som vanligt halv sex/sex sedan är det full fart. Känns frustrerande att känna sig så trött, jag orkar knappt promenera som jag gillar så mycket. Jaja det brukar gå över jag väntar otåligt på att få lite ny energi.

Ha en bra måndag mina vänner.
Puss och kram


ett gott skratt....












Skrattar mycket det gör vi....

Ha en fin dag i blåsten