Tisdag

Nu är det dax att lägga dagens arbete bakom sig. Jag ska krypa ner i soffan med en kopp te och tända en massa ljus. Allt för att få lite mys i höstmörkret. Teet är organiskt och köpt i den butik som Kitte jobbar i det är helt fantastiskt det smakar så mycket. Det är Indiskt Chai te mmmm gott. Det som fattas är en smaskig bulle eller kaka med det får jag stå över så här mitt i veckan....

Nu ska jag njuta av lugnet...

Puss och kram

image339

Helg

Vilket bra avslut jag fick på min vecka. Igår lagade mina elever mat och tog med till skolan vi avslutade ett tema där vi pratat om mat. De hade verkligen lagat massor med mat... Det var gott och verkligen en upplevelse att få smaka riktig hemmagjord mat från ett land som jag troligen aldrig kommer kunna besöka. Vi har mycket att lära när det kommer till att ta hand om gäster vid en middag.

Idag ska jag och Kickan till hotell Tylösand för att njuta av behandlingar (presentkort det är fint att få). Senare ska vi möta upp girlsen för att inta en middag på stan. Flickorna ska nog gå ut och dansa men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Måste tänka på att vila ordentligt på helgerna nu det är viktigt så kroppen hinner ta igen lite.

Nu: Ska jag kränga på mig lite kläder och gå en runda och njuta av höstvädret.

image367
Vad tycker ni? Bilden har jag tagit med Christians kamera. Molnen ser helt fantastiska ut.

image368
Höst...

image369
I onsdags var det fem år sedan Morfar gick bort. Vi var på kyrkogården efter jobbet och tände ett ljus för morfar och ett för mormor. Bilden blev lite suddig men ganska effektfull.

Ha en fin helg mina vänner. Ta vara på tiden.

Puss och Kram


Måndag

Jag fick ett mail idag där stod det: Jag har bara en fråga, när är det  fredag. Hihi det tyckte jag var skoj så här på en måndag. Vecka är full som vanligt. Träning ska hinnas med, tvätt ska tvättas och mat ska lagas.  Imorgon ska vi till Cristofer som fyller 30 år. Det ska han fira med öppet hus så vi ska dit efter jobbet, det blir ett trevligt avbrott i min ganska inrutade och för tillfället lite stressiga vardag.  Veckorna rullar på...



Sov så gott


Söndag

Vi har haft en mysig och händelserik helg. Vi har varit i Malmö. Det bar av igår runt ett, vi körde inom Ängelholm och hämtade upp Kitte och Sophie. Vi passade på att handla alger och te i den ekologiska butik som Kitte jobbar i. Sedan styrde vi kosan mot Malmö. Festen började hemma hos Johan, vi inledde med kaffe och smörgås för att efter det gå över på vinet. Vi åt på en restaurang som heter Kreol, det kan jag verkligen rekommendera. Vilken miljö och vilken god mat. Drinkarna var också sjukt goda. Kvällen avslutades hemma hos Jenny och Tomas, verkligen supermysigt. Vilka fina vänner jag har.

image356
Brudarna

image357
Kittes underbara hår

image1442

image358
Johan har just flyttat in. Hoppas han har tänkt sig ett annat soffbord : )

image1453

image359
Goda drinkar på Kreol...

image361
mmmm

image362
image364
Mys hos Jenny och Tomas

image365

Tack mina fina vänner för en trevlig och rolig helg.

Puss Anna

Sussa sött

Jag förstår inte var tiden tar vägen, så fort allt går. När jag gick i skolan (gymnasiet) kröp tiden fram. De som sa till mig att njuta av skolan och att man faktiskt har det bra när man går i skolan ville jag bara slå. Men nu när jag blivit äldre och klokare förstår jag vad folk menade. Det är tufft att bli vuxen. Det är kämpigt och tröttsamt att jobba. Som tur är trivs jag och det underlättar hur mycket som helst. Nu ska jag krypa ner med min bok och försöka orka läsa mer än en halv sida ; ) innan jag somnar.
Jag ser fram emot en mysig helg i Malmö.

Sussa sött mina vänner.


Ett år..

Idag är det exakt ett år sedan jag och C förlovade oss, inte klokt. Dagen har varit bra. Vi åkte ner till Väla på shopping (inte så värst romantiskt men men). Vi inhandlade en del nya kläder båda två. Christian behövde en ny vinterjacka och han hittade en snygg på Brothers. Jag köpte kläder till jobbet på MQ, jag fick presentkort när jag fyllde år, så nu har jag lite nytt. Jag ska låna C kamera och ta bilder.

Igår mös vi här hemma jag, Dora, Sophie och Christian. Vi åt vegetariska tacos och klassisk marängsviss till efterrätt och sedan krängdes det godis, frosseri...  Vi såg också på Sällskapsresan ettan den är ju för härlig. Mysigt och mycket gott.

Snart ska Christian bjuda mig på anka, hmm det blir nog bra. Kul med expriment. 

image355
 Den här härliga bilden togs igår på Västra kyrkogården.

Hoppas er helg varit bra. Puss på er

Söndag

Lite bilder

image349
Höst


image351
Jag har fått ny look...

image352
Utflykt till skogen.

image353

image354
image350
En hel hög med svamp

Nu ska jag ladda inför en ny tuff vecka. Ha en fin söndagkväll. Kram

Ledig

När det är helg och man har planerat att sova lite längre ja, vad händer då jo, jag vaknar halv åtta och är pigg. Det kanske inte är så väldigt konstigt med tanke på att jag gick och lade mig ganska tidigt. Så nu sitter jag här vid köksbordet med kaffe, tända ljus och Ring så spelar vi... Det är konstigt hur vissa saker påminner en om barndomen. Mamma i köket med Ring så spelar vi på radion det är lördag och vi befinner oss i huset. Jag är kanske 10 år. Tiden rinner som sand mellan fingrarna. Det går så fort.

Idag ska jag till frisören och fixa håret det ska bli lyxigt och skönt. I kväll ska vi på bio och se film med Cristofer och Kristine. Imorgon ska jag ut och plocka svamp. Hoppas jag hinner ut för alla andra, sist var det helt rensat på "vårt" ställe. Det är helt fantastiskt höstväder så det gäller att passa på.

Vad ska ni hitta på i helgen.
Puss och Kram♥

Hej

Okej nu är det slutet av veckan igen. Jag är konstant trött men så är det väl när man är ny på jobbet, jag vill så mycket att jag ibland tröttar ut mina söta elever (tror jag).  Efter jobbet idag åkte jag, mamma och pappa till Gekås. Det är ju så roligt att gå där jag skulle nog kunna handla hur mycket som helst.  Pappa skulle först inte åka med men det slutade med att han var den av oss som fixat en lång inköpslista. En timme av vistelsen inne i den gigantiska affären ägnades åt att springa runt och leta efter mammas och pappas kundvagn. De skyllde irriterat på varandra. Tillslut kom den tillrätta men då hade de börjat att springa runt och plocka ihop nya varor. Jag kunde inte låta bli att köpa lite julsaker, riktigt illa jag vet men de hade ju redan mycket söta saker. Jag älskar julen...

Nä nu ska jag och Delwin gå och lägga oss. Sov så gott.