Hmmm



Känner mig inte så värst pigg och glad idag. Dålig sömn i natt. Mycket att tänka på. I morgon ska jag skriva in mig på Arbetsförmedlingen. Har fått lite jobb de kommande två veckorna. Lärartjänster är det allt annat än gott om. Jag har sökt lite olika tjänster men det är ju inte så mycket som händer över sommaren. Hoppas på en lösning. Ska ta en promenad och pigga upp mig.

Ha en fin dag.

Kram Anna


8 år

Idag för 8 år sedan blev jag och Christian ihop. Vilka år vi haft och kommer att få. Christian är en riktig pärla som finns vi min sida hela tiden. Vilken tur att just vi fann varandra :).



2005






2008 (med Axel i magen)




Åren springer på,  jag är lycklig som har Christian.

Kärlek.

Kram


Söndag

Livet går upp och ner. Nu ska jag försöka blicka framåt och njuta av att det är sommar och sol. Idag har vi varit på stranden. Min hud är nu solkysst. Skönt. Midsommar firade vi hos storebror i Oskarström. Dagen bjöd på firande nere i byn. Dans, sång och stång. På kvällen åt vi sill och potatis. Mysigt värre.

Jag bjuder på några bilder från i våras. Ängelholms hembygdspark










Kram Anna


Festligheter

Här kommer lite bilder från lördagens fest hos Dora.














Fotboll på tv :)










Tack Dora och Sophie för en trevlig fest.

Kram


Klänning

Den här inhandlade jag igår med Doras hjälp. Perfekt till lördagens fest.




Jaha så var det fredag igen. Ikväll ska vi fira viktor som fyllde 12 år igår. Får se vad jag och prinsen hittar på idag. Det ser ut som det blir regn idag med :(.

Ha en skön helg

Kram


Flower Power

På lördag ska jag på fest hos Dora. Sophie och Dora ska hålla balkong/födelsedags/flower power fest. Idag ska jag in till stan och se om jag kan hitta något att ta på mig. Ser fram emot festen det ska bli trevligt. Vad har en tvättäkta Hippie på sig?

Klädmodet var ett mode med indiska influenser. Klädseln kunde bestå av halsband, vida kläder, pannband, sandaler, fritt växande hår och skägg, gärna med en blomma bakom örat. "Det vackra folket" föredrog naturlig skönhet. Exempel kan ses i filmatiseringen av den berömda musikalen Hair och i filmen Easy Rider. (Källa Wikipedia)




Jaha skulle det inte bli fint väder idag? Nä det ser inte ut så. Tar en promenad in till stan och träffar Dora på lunch. Hoppas det inte blir lika mycket regn som igår.


Kram


Vilket väder




Idag öser det verkligen ner. Axel älskar att vara ute i regnet så nu åker stövlar och regnkläder på. Vi ska hem till Axels farmor och farfar på lunch. Får passa på att vara ute i trädgården. Med bra kläder funkar det.

Ha en fin onsdag trots regn.

Kram Anna


Nya boktips

2* Elisabet Nemert

Den vita liljan



Den första jag läste var Den vita liljan. En historisk kärleksroman som utspelar sig i Italien. Hjältinnan i boken föds år 1460 i Palermo. Hennes mor dör strax efter förlossningen. Innan hon går bort får hon sin svägerska att lova att flickan ska få växa upp hos henne i Messina. Allt för att undslippa den känslokalle, förtryckande fadern. Catherina får en lycklig barndom. Hon blir fostrad till en renässansdam det som skiller sig är att hon också blir en mästare på ridning och fäktning vilket inte är helt ok för den tidens kvinnor.  När hennes fodterfader dör förändras allt Catherina säljs av sin far för ett stycke land. Mannen som hon tvingas gifta sig med är så grym att hon tvingas fly. Under falsk identitet beger hon sig till Florens för att söka lyckan...

Jag har inte läst så många historiska romanen. Denna gillade jag verkligen även fast man förstår hur den slutar.


Ödets hav


Den andra boken jag har läst är Ödets Hav . Romanen utspelar sig på 1300-talet på Gotland.  Huvudpersonen i boken heter Aurora Eken. Genom ett under klarade hennes familj sig undan
digerdöden. Hon växer upp på den välbärgade gården Hästnäs. Hon ser fram emot ett gott liv som hustru åt en förmögen tysk köpman.
Elin Persdotters hela familj strök med i pesten stod hon utblottad och ensam i livet. Elin jobbar som piga hos Aurora och hennes man. Snart står de båda kvinnorna varandra nära. 
När Gotland invaderas av den danska armén blir livet aldrig detsamma igen. Ledordet är kärlek.


 




Alla mina systrar av Judith Lennox. Även detta en historisk roman. Det är kring förra sekelskiftet och systrarna Maclise drömmer om framtiden. Som döttar till en välbärgad man borde deras framtid vara utstakad. Fast flickorna Maclise väver olika drömmar. Den vackra Iris önskar sig ett bra liv med en lämplig man, Eva vill studera konst och leva att bohemiskt liv i London, Marianne fantiserar om den stora kärleken. Clemency har inga speciella planer hennes uppgift blir att stanna hemma och sköta om deras sjuka mor. När första världskriget bryter ut förändrars livet dramatiskt och drömmarna går i stöpet. Snart skiljs systrarna åt och deras liv går i olika riktningar.  Boken är fylld av kärlek, sorg och dramatik.



Kanske någon av böckerna kan vara något att läsa under lata dagar i solen.

Kram


Dåligt

Varit lite dålig på att blogga på sista tiden. Solen som jag efterlös dök ju upp, gott... Jag har hunnit med att få magsjuka igen. Var som en trasa i tisdagsmorgon efter en hel natt med spring till toa. Tur att vi har pensionärer som gärna hjälper till. Axel fick en rolig dag hos mormor och morfar och jag fick ligga i sängen vilket behövdes.  Nu är jag pigg igen. Skönt.

I fredags var jag och tjejerna på Sex and the City. Jag gillade den. De är ju så sjukt snygga, smala och färgstarka de där damerna. Vi fick en hel del skratt och även någon liten tår fälldes som det ska vara.





Hoppas ni har en bra helg.

Kram