Nytt rum

Här kommer de utlovade bilderna på Axels nya rum. Det fattas lite saker men han har flyttat in nu.









Så här blev det. Vi är på jakt efter lampor, märkligt att allt till barn är så dyrt.


Lägger upp några bilder på Axels polare från BVC


Axel är mitt i och röjjer


Jannike och Maja


Alvin


Ha det gott.
Kram




Torsdag

Idag är det ingen vanlig dag nej för det är Vilmas födelsedag. Idag fyller Axels kusin hela nio år. I eftermiddag bär det av på kalas. Vi får se om hon blir glad för presenten.



Vilma


Det har vari en lyxig vecka för mig. I tisdags var vi på Leffes på afterbeach efter det åt vi pizza på Punch. Skönt att vara ute lite i svängen igen och väldigt trevligt att träffa tjejerna från "jobbet". Igår var jag och mannen ute först tog vi en öl på Harrys sedan åt vi middag på Fisketorget. De hade öppet endast för oss. Snacka om lyx. De hade inte vårt nummer och hade egentligen tänkt att ha stängt eftersom vädret var ganska dåligt. Kvällen avslutades med goda drinkar på Trottobar. Vilken njutningsfull kväll.

Nu har vi snart gjort färdigt Axels rum. Det fattas lampor, gardiner och något mer på ena väggen. Foto utlovas inom en snar framtid.

Ha en skön dag trots busväder


Utflykt

Igår var vi på utflykt med familjen Englund, riktigt nice. Vi promenerade fast det var lite svårt att ta sig framåt eftersom det fanns så mycket goda bär att plocka på vägen. Hallon och blåbär i massor.



Efter promenaden så blev det kaffe och hembakade muffins mmm gott.

Idag har vi varit på BVC. Axel har växt två cm men gått ner 15 gram i vikt. Han rör sig så mycket nu så det är inte så märkligt. I eftermiddags var vi hos Helena och Micke. Jag tycker att det kan vara svårt att hålla tempo med Axel. Helena och Micke har tvillingar på elva månader full fart hela tiden skulle jag vilja säga.

Jag måste också berätta om den stora stora spindel som var i vårt kök idag. Jag vet inte vad det är men jag är så rädd. Vi skulle stoppa Delwin så att han inte åt upp den då sprang den in under spisen. Ohh.. Christian flyttade spisen utan att se den. Efter ett stund kom den dock ut igen och min modiga man kunde slänga ut den.


Den här spindlen hade vi på vår balkong i höstas. Spindlen som var i köket var ännu lite större. Jag ryder bara jag tänker på det. Kalla mig gärna fegis...

Ha en skön kväll.
Puss och kram 

Axel och Alice


Alice vill klappa men Axel ser lite skeptisk ut.




Kram

Lördag

Jag och Axel är hemma. Regnet har slutat falla men det är grått och blåsigt. Det gör inte så mycket att det varit sämre väder idag, det har gett oss möjlighet att fortsätta med Axels rum. Snart kan han flytta in. Vi var förbi IKEA i torsdags vi köpte lampor, matta och små hyllor. Vi hade en helt underbar dag med Sophie och Lidén i torsdags. Vädert var fint och vi fick chansen att sitta ut och fika i hamnen, strosa på stan samt äta världens största glass (nja kanske inte men det kändes så) Framåt kvällen badade jag och Sophie, grabbarna stannade hemma med katterna. På kvällen bjöd Sophie på hemmagjord pizza, kaffe och paj. Vi drack vin och pratade länge. Vi kom i säng vid halv två och Axel vaknade igen vid halv fem. Jag var trött igår när vi kommit hem från stranden. Jag somnade gott tidigt.

Idag är C på bio med sin systers barn. Jag har köpt mig en bit choklad och den senaste Mama tidningen det ska jag mysa med när Axel knoppat in. Tiden med Axel är intensiv nu, han är så snabb det gäller att ha koll på vad han tar sig för. Det är också helt fantastiskt att se hans framsteg.

Idag är det syster / kusin Johannas födelsedag. Jag har ringt och gratta men önskar att jag kunde varit med och ätit den jordgubbstårta hon skulle bjuda på. Grattis finaste kusinen.


Jag och Johanna på hennes 30års fest.


Johanna och Axel




Kram Anna

Onsdag mina vänner

Idag har vädret inte kunnat bestämma sig. Sol, regn, åska, sol och regn igen. Vi har varit på promenad och fixat i Axels rum. Vi har varit i stan och inhandlat tyg och bokstäver som ska bilda prinsens namn på dörren. Ikväll åkte vi ner till havet. Jag badade såklart och vi åt kvällsmat. Ovädret drog ihop sig över havet men det kom aldrig hit.











Vi har även hunnit med ett besök på lekplatsen. Axel såg ut att trivas.


Imorgon bär det av till Miss Sophie. Först ska vi hinna med en runda till IKEA, köpa mer till Axels rum.

Ha en bra kväll.
Kram Anna

Sommarläsning

Sommardöden

1) Sommardöden av Mons Kallentoft
 Andra delen av Kallentofts deckare om kriminalinspektör Malin Fors. Handlingen utspelar sig i Linköping. Författaren har ett språk som är en fröjd att läsa. Jag tror faktiskt inte att jag läst bättre deckare innan. Jag hade svårt att lägga ifrån mig boken, Otroligt spännande och välskriven. I Midvinterblod var det isande kallt och i Sommardöden är det extremt varmt. Vädret skapar stämning. Boken finns att köpa på Adlibris för 39 kr eller låna den av mig :).


Nattfåk
2) Nattfåk av Johan Theorin
En blandning mellan kriminalroman och spökhistoria.  Precis som Skumtimmen utspelar sig romanen på Öland. Vi får lära känna många olika karaktärer. Själva ramberättelsen utspelar sig kring en gammal gård som heter Åludden. Gården har precis köpts av en barnfamilj. Havet ligger precis vid gården. En dag finner en kvinna mamman Katrine i familjen död i vattnet intill huset. Det ser ut som om Katrine halkat och fallit i vattnet. Joakims liv slås i spillror och konstiga saker börja hända på gården.


Kanske något att hitta på i solstolen. Eller på kvällen när barnen somnat.
Kram Anna

Måndag

Jaha Christian är inne på sin tredje semestervecka. Efter veckan i Bohuslän har inte vädret varit något vidare. Vi håller oss sysselsatta med olika projekt. Vi har gjort saker vi inte riktigt hinner med annars.  Vi håller på att planera hur vi ska inreda Axels rum. Kanske blir det lite inköp denna veckan. Jag hoppas verkligen på att det kommer mer sommarväder.

Igår blev det ganska fint på eftermiddagen så vi tog cyklarna ner till Grötvik. Jag badade och killarna satt på kanten. Axel har fått en förkyldning men det verkar bättre idag. Igår ville inte den lilla näsa sluta rinna. Idag har vi varit och gått på berget vil blev ganskla blöta.  Vi får se vad veckan bjuder på. Onsdag ska vi eventuellt äta lunch på laxbutiken och vi har planerat att åka till Sophie på torsdag. Det finns en hel del mysiga saker att hitta på trots tråkigt väder.




Axel jagar Delwin för fullt . Vår lilla katt har inte vett att ta skydd. Vi måste rycka in ibland och rädda honom.

Ha det gott.
Kram Anna

Första gången

...som Axel åkte på min cykel. Han gillade det. Jag var lite nervös men det var mysigt.








Kram Anna

Torsdag

Mätt och go. Några vänner har varit här på kvällsmat. Vi har fina vänner och jag är otroligt glad att vi har dem.
 Nu sover Axel och jag och Christian har delat en inskall öl. Livet är gött. Veckan har bjudit på lite sämre väder men det har varit helt okej. Christian fick jobba lite idag så jag och Axel tog en lång härlig promenad. Vi hittade hallon mmm så gott. Axel fick dem som efterrätt, han åt med god aptit.

Igår var jag och Dora på Bulls. Mysigt att sitta och äta gott och kolla på folk. Imorgon blir det mys med Sophie vi ska dricka rosé, äta, bada och prata. Jag längtar...




Nu: Fortsätta läsa Nattfåk av Johan Theorin

Ha det gott

Kram Anna

svettigt

Sitter och skriver på vår nya dator som C inhandlade idag det blev en Compaq, en ganska basic variant men den duger till oss. Vi använder den mest till att surfa, bilder och musik.
 Vi har haft ännu en mysig dag. Alice och Kristine var här idag, På förmiddagen tog vi en lång härlig promenad vid havet sedan åt vi laxsallad som C fixade. Eftermiddagen spenderade vi ute i gräset vi drack kaffe och barnen lekte på filten. Axel är som ett yrväder. Han tar sig fram som ett skott. Idag skulle jag bara hämta en sak det tog en halv minut när jag kom tillbaka hade Axel ålat ut på balkongen. Varför krypa när man kan åla? Så fort han är på golvet krävs det full bevakning. Jag har på känn att vår son kommer bli en liten buse. Det år svettigt värre att hålla koll på honom.



Hoppas ni har en skön kväll.

Kram Anna


21.00

Idag 21.00 på tv 3 börjar andra säsongen av Lipstick Jungle. Grymt bra serie tycker jag. Den handlar om tre tjejer som är  väldigt framgångsrika i sina karriärer. De är bästa vänner och stöttar varandra genom livet. Serien är fylld av kärlek, intriger, mode och snygga människor med andra ord allt man kan önska sig. Har ni inget annat för er en sommarkväll som denna, ge serien en chans. Det är nog så att serien är lite tjejig.



 Nu ska jag krypa upp i soffan men en kopp kaffe.
Ha det gott.
Kram

All you need is love

Vilket romantiskt och vackert bröllop vi var på igår. Det var roligt att återse gamla kompisar från högstadietiden. Frida och Mattias var så stiliga och det fullkomligt lös om dem. De använde musiken All you need is love (som för övrigt Christian och jag också funderade på, roligt) när de tågade ut efter vigslen. Bröllopsgästerna klämde i och sjöng med det skapade en enorm stämning. Maten var superb, vinet galet gott och tårtan jag säger bara mmmmm. Christian fick köra :). Talen påminde mig om vår uppväxt och hyssen vi hittade på. En mycket lyckad kväll. Farmor och farfar passade Axel och allt hade gått bra. Skönt att veta att det funkar att lämna bort honom.










Lycklig

Nice




Kärlek


Ha det gott
Kram


Härligt

Vi har haft en helt underbar semester i Bohuslän. Vilket väder vi lyckades pricka in. Det har varit soligt och varmt varje dag. Huset var helt enastående. En lantligt belägen villa med stor underbar trädgård. Det var inte långt till olika bad. Nu känns det extra svårt att komma hem till en het lägenhet.





Huset hade en härlig veranda där vi satt och läste på kvällarna.



Romatiskt och lantligt inredning


Det var mysigt för Axel att spendera så mycket tid med mormor, morfar och farmor och farfar. (för oss också)
 Vi kunde sitta ute och äta både morgon och kväll.




Axel fick bada balja i trädgården.




Trött av värmen somnade Axel i skuggan brevid pappa.




Jag hoppas verkligen att vi får chans att hyra huset fler gånger det var helt magiskt.


Imorgon bär det av på bröllop i Kristianstad.

Kram på er.