Tisdag

Jaha ännu en helg har passerat. Jag var inne i stan i lördags utan Axel han var hemma med pappa Christian. Kändes konstigt att inte ha honom med. Jag hittade kläder till Alice dop på söndag. Jag ska erkänna att jag inte kommer i mina gamla kläder ännu. Jobbar på det men det har inte gått sex veckor ens sedan förlossningen så jag får ha lite is i magen. 

 Nästa helg är det första advent och jag bara längtar tills fredag när jag ska sätta upp ljusstakar, ljus på balkongen och hänga upp stjärnorna. Jag är barnsligt förtjust i denna tiden som kommer nu. Igår var jag hemma hos mamma och bakade. Det blev skurna pepparkakor efter moster Irmas gamla recept, mandelmusslor eller tummakakor (var av en plåt brändes när vi satt och drack kaffe) samt saffransmuffins. Allt detta ska avnjutas på lördag då vi håller traditionen med glöggfika. Våra vänner kommer hit. Kitte vad ska jag bjuda dig på??? Svårt med veganfika tycker jag men Kitte är duktig jag får nog hjälp med den biten.




Axel växer, han har nu storlek 56 och han väger 4698g. Vi ska till BVC imorgon då lär han ha ökat ännu mer. Vi kämpar ännu med hans mage. Det har inte blivit bättre han skriker otröstligt mellan en och fyra timmar på kvällar och nätter. Det är så synd om honom men inte mycket vi kan göra. Jag går runt i lägenheten och bär på honom på alla möjliga och omöjliga sätt. Vi hoppas att det går över snart.
 Snart kommer Alice och Kristine jag ska bjuda på lunch. Det blir lax, potatis och sallad. Sedan blir det promenad i det vintriga vädret.


Vi var och hälsade på Pernilla i fredags. Hon har också blivit mamma igen till två bedårande kattungar Daisy och Agnes. De är av rasen tibetansk katt



Här sover han gott.

Ha en fin tisdag.
Kram Anna

Helgen

Ja det stående är ju att säga att tiden går fort. Helgen är inget undantag. Det är skönt att Christian är hemma. Då kan jag exempelvis duscha utan att stressa, det går inte på vekodagarna... Jag känner mig lätt otillräcklig som mamma när de otröstliga skriken börjar. Tycker dock att det blivit något bättre. I fredags skrämde Axel iväg mina middagsgäster med sitt illvrål. Vi hade en mysig kväll här hemma, jag bjöd på tacos. (tills att vår son drog igång) Christian var ute och åt med sitt jobb. Som tur var kom Karin tidigare och mös med Axel så kunde jag laga mat i lugn och ro.

Igår köpte vi ett nytt köksbord på
MIO jihioo. Vårt köpte jag när jag flyttade till studentlägenhet och det är inte direkt ett bord där man sitter en hel familj och äter, men nu jäklar. Nu ska vi sitta i köket och äta god mat och umgås. Någon som behöver ett litet köksbord med fyra stolar. Kom och hämta det bara... Vi vet inte vad vi ska göra med det riktigt. Inget fel på det alls bara lite litet. Nästa projekt är ny soffa eller soffor vi får se hur det blir.

Matplats
Här är vårt nya köksbord...



Igår var storebror med familj här och drack kaffe, det är väldigt roligt att träffas synd att det blir så sällan. Veckan bjuder på besök på BVC, hjärt och lugn räddningskurs för spädbarn med Röda korset, fika med flickorna, tvättid, promenader och massa bebiskel. Eventuellt ett besök i Ljushult hos Pernilla. Hon har öckså blivit mamma till två små kattungar, måste ju se de små.


De skriker för full hals båda två...


På besök i Ängelholm i veckan. Otroligt mysig fika. Vilken tur att jag har er...


Stora killen i jeans och luvtröja (present från Dora)


På skötbordet, visst är han tuff i sitt linne?!

Ha en fin kväll och en härlig vecka.
Kram Anna

Kort

Jag har under de senaste två dagarna gått igenom våra kort det är verkligen dags att framkalla. Vi har inte gjort det sedan förra julen. Det har tagit två dagar tack vare Axel har lite annat att stå i också. Hans mage har tyvärr inte blivit bättre men vi kämpar på med miniform, semperdroppar, massage och mjölkfri kost.

Jag hittade de här godbitarna bland våra foton.





När vi var i Gävle hysteriskt roligt (lite tramsigt jag vet...)


De gravida måste pausa vid fotograferingen


Lovis



Det klär honom...



Axel i vagnen

Jag har valt ut cirka 500 bilder som ska framkallas men det är bröllopsbilder också kanske kan förklara det hela lite :).
Sköt om er.
Kram Anna

Njuter...

Idag har vi haft besök från Gävle. Kusinen är nere på besök. Axel fick fina kläder och en skallra. Vi har passat på att prata, promenera och fika (klarar vi oss inte utan..) Efter jobbet kom även Maj-Britt det är så mysigt att träffas det blir inte så ofta.  I kväll kommer en annan efterlängtad vän hem från Örebro, Helena. Jag förstår inte varför folk ska flytta så långt... Vi ska passa på att träffas i helgen. På söndag tror jag att det blir, imorgon ska vi på middag för att fira C:s
Tiden flyger fram (för att använd Dr Englunds ord) igår var det tre veckor sedan vår prins föddes. Helt otroligt jag fattar inte att han är vår. Jag försöker verkligen njuta, trots sömbrist för den här tiden kommer verkligen inte tillbaka. Nu ska vi äta sushi och sitta framför tv:n, mellan oss på soffan ligger vår son och sussar sött.





Ha en fin fredagkväll och helg.
Kram Anna

ZZZZzzzz

Åh sömnbrist var ordet.... Axel har ont i sin mage och sover inte så bra. Jag var på BVC igår och fick i uppgift att inte äta några mjökprodukter för att se om det hjälper. Svårt det är mjölk i det mesta, men blir det bättre så är det ju värt det. Axel hade ökat till 3780 gram så det funkar bra, skönt.
Idag kommer Kristine och Alice hit. Vi ska äta lunch, promenera och såklart dricka kaffe. Fast jag måste säga kaffe utan mjölk det är svårt. Jag provade med havremjölk i morse ingen höjdare. Får prova med sojamjölk kanske är det bättre.
Imorgon ska vi till sjukhuset för att göra en uppföljning på Axels njure. Hoppas nu att allt är bra.
Nähä nu ska lillen snart äta lika bra att avsluta innan han blir helt galen.... Är han hungrig vill han ha mat på sekunden det går inte att vänta...


Efter badet i söndags. Hmm jag undrar vad han får för färg på ögonen. De ser blåa ut just nu. Inte på fotot kanske men i verkligheten.

Ha en bra tisdag.
Kram Anna och Axel

Söndag igen...

Svårt att hinna med att blogga just nu. Allt är bra med oss förutom att vår lille Axel fått lite problem med sin mage. Hmm jag undrar om det inte är kolik. Det startar på kvällen, lagom till vi ska sova. Han skriker och är otröstlig i cirka 2 timmar ibland mer. Det som får honom lugn är att ligga på pappas arm, men pappa får absolut inte vara stilla för då skriker han så högt att hela huset vaknar. Fruktansvärt frustrerande, jag blir blödig och tycker sååå synd om honom samtidigt som jag är dödstrött och bara vill sova. Imorgon börjar Christian jobba och det känns nästan lite läskigt. Fast på dagarna har vi det ännu lugnt och jag njuter av att vara mamma det får kompensera för nätterna.

Vi har fått väldigt många presenter av nära och kära. Tänkte visa lite...

  
Bäddset med tummen på
                     

Väldigt fina kläder från Sophie och Kitte.


Skallra

          
Tummen och en spelande kanin fick Axel idag från kompisen Alice

       
Tuffa kläder fick han av morbror med familj. (Jag tror jag vet vilken sport de tycker bäst om)


Den här filten med tummen köpte Christian när jag och Axel var kvar på BB.


Axel i kläder han fått från Jacob och Mona

Vi har fått hur mycket fint som helst, tusen tack för allt....


Axel och Alice. Jag och Christian var hemma hos familjen Englund idag. De bjöd på kaffe och goda kakor. Det är mysigt att träffas.

Ha en skön söndag.
Kram från Anna med familj