Full fart mot helgen

Skönt med stundande helg. Det har ju utlovats riktigt sommarväder, härligt. Jag och mannen får åka till stranden och sola den vintervita kroppen. Ni som känner oss vet ju att Christian redan ser ut som om han varit utomlands. Finns ett ord för det och det stavs orättvist... På lördag ska vi hjälpa vår vän och min kollega med flytten. Hoppas du kommer att trivas i den nya lyan.

Mitt fokus är lite ur balans. Mycket att tänka på. Stora förändringar på gång, jag är lite rädd men mest förväntansfull. Förändringar i livet och förändring på jobbet. Men som sagt allt löser sig...

image518

Idag går extra många tankar till morfar Ove som skulle fyllt  90 år.
Ha det gott.

Kram Anna

Köpenhamn

Vi har varit i Köpenhamn i helgen. Det har verkligen varit härligt. Jag och mannen har bott på hotell och bara njutit. Har känts som en mini- semester. Vi tog tåget ner efter jobbet i fredags. På kvällen på fredagen var vi ute och åt italienskt ååhh så gott det var. Minnena från vår Italien-resa blommade upp. Vi bestämde oss för att åka tillbaka dit igen. På lördagen mötte vi Freja inne vid Ströget. Vi ägnade hela dagen till att strosa runt i Köpenhamn. Jag var trött i fötterna på kvällen. På eftermiddagen mötte vi Lisbet också. Åh vad det var kul att träffa dem igen. Kvällen gick åt till att äta mat och prata gamla minnen från Israel och titta på kort. Söndagen avslutades med en härlig brunch.

Vilken helg allt hade varit perfekt om det inte varit för SJ. De vill att folk ska åka kollektivt men det är alltid problem tycker jag. De få gångerna jag åker tåg är det sällan de stämmt till 100%. Igår ställde de in vårt tåg från Malmö och nästa skulle gå klockan tre. Jag begriper inte hur de bara kan ställa in ett tåg. Klockan var halv två. Till saken hör också att hela tåget var proppfullt med folk. Vi tog tåget till Ängelholm sedan hämtade Christians pappa oss där. SJ är minsann ingen gammal vän...  Jaja det löste ju sig vi kom hem.

Nu ska jag dricka lite kaffe och äta en bulle.

Kram ♥

Boktips




Låt den rätte komma in av Johan Ajvide Lindqvist är en annorlunda bok. Annorlunda på ett bra sätt. Historien utspelar sig i Blackeberg en förort till Stockholm. Det är en skräckroman som handlar om kärlek, hämnd och vampyrer. Låter kanske inte bra men den är mycket bra, spännande och emellanåt riktigt obehaglig.  Enligt mig innehåller boken allt som gör en bok bra.  I centrum för berättelsen står  Oskar som är 12 år.  Han planerar att hämnas på de plågoandar som han möter varje dag i skolan. Det händer något stort i Oskars liv han blir förälskad i en flicka som flyttat in i porten brevid. Flickan är  speciell, hon kommer bara ut på natten.

Läs den om ni får möjlighet.

Kram Anna

Det var ett tag sedan

Har inte blivit någon reda med bloggen på sista tiden. Jag är såååå trött, hela tiden. Hinner knappt hem innan jag dragit på mig mjukisbyxorna och satt mig i soffan. Klart att jag gör annat också som att träna och jobba men det är knappt. Helgen som passerade var bra. Jag och C tog det piano. Vi var hos mamma och pappa på lördagen och blev ompysslade. På lördagen gjorde vi en utflykt till Hovshallar och vi stannade på Cafe Utsikten påväg hem. Vi njöt av utsikten samt en god smörgås och kaka mmm. Synd bara att vinden var så kall.

image517
Här är mina och Delwin tassar, när vi ligger på soffan




Jag är sugen på att köpa en gungstol till vårt hem. Jag har varit ute på blocket och tittat lite. Fast det är kanske inte genomförbart att åka hur långt som helst för att hämta den.


Vad tror ni om något sånt här. Jag tycker de är fina både i svart och vitt. Kanske finns det på Amnesty, får jaga helt enkelt.



I helgen bär det av till Köpenham. Ska bli härlig att träffa pigerna det var ett tag sedan. Skönt att få bo på hotell och koppla av också. Bara få va.

Ha det fint mina vänner. Nu ska jag gå och äta igen...

Kram Anna

Måndag hela veckan?




Ibland känns det som om det är måndag mest hela tiden. Trots en helg med myckat avslappning vaknade jag idag med ett ryck och kände mig inte i form. Nu ikväll mår jag som tur är bättre. Jag har klarat av dagens arbete och även dagens spinning- core klass på SATS men nu mina vänner är jag trött. Jag längtar efter en god natts sömn. I morgon vaknar jag med energi och positiva tankar....

Hoppas ni haf en bra måndag.

Kram Anna



Vilken helg

Härliga, härliga sommar. Vad mer kan man begära en fint väder gott sällskap och västkustens finaste stränder? Jag tycker verkligen själv att jag har tur som är uppvuxen här i Halmstad, närheten till havet är guld värd. Jag, Christian och Dora har varit på stranden i dagarna två. Känns verkligen som mitt i juli fast det bara är början av maj. Igår var vi i Laxvik och idag blev det första dagen i Tylösand. Paret Englund gjorde oss sällskap också. Jag och Dora badade två gånger men det var allt annat än varmt...

Kvällen igår bjöd på grillning i Viken ihop med Sophie, Kitte och Dora. Vilket mys rent ut sagt. Vi stannade tills solen gick ner. Det är sommar när vi får åka på utflykt i Kittes fina folkabuss. I kväll har vi våldgästat svärföräldrarna, de bjöd på grillat mmmmm gött. En helt perfekt helg med mycket avslappning.




                               
image510


image511

image514

image515

image516

Tack mina vänner för en fin helg.

Kram Anna





Bilder

image499
Fika i Ängelholm för några veckor sedan

image500
Jag är inte rädd... :)

image501
Det dukas upp.
image502image503
Valborg

image504

image505

Nu ska jag fortsätta att fixa till mig inför kvällens kalas. Känner mig riktigt laddad.
Njut av kvällen.
Puss

Långhelg

Två dagars ledigt och två härliga dagar kvar. Igår regnade det helt galet mycket så det blev inte mycket utevistelse. På eftermiddag/kväll var vi hemma hos mamma och pappa och invigde deras nya altan. Vi trotsade regnet och grillade.  På Valborgsmässoafton åkte vi till Korumpan (ja det heter faktiskt så) och tittade på elden och fyrverkerierna det var mysigt. Jag blir nostalgisk och minns när jag var liten och vi åkte dit.
Morgondagen bjuder på 90års kalas, en tjuvtitt på bröllopsdutning och förhoppningsvis lite sol vid havet. Hoppas ni alla har en skön helg.



image498
Nu ska jag göra korven sällskap i sängen. Ni tänker klockan 22 en fredagkväll, vad ska jag säga mer än att jag är kroniskt trött just nu. Ska läsa lite också tänkte jag.

Sov gott.
Pussen