Sjukstuga

Vi är just ett snyggt par jag och min man. C har varit sjuk sedan innan vi åkte hem från Gävle och han har varit sjukskriven två dagar från jobbet. I dag har jag också blivit sjuk. Feber, skorrande hosta, en mycket öm hals och ett bröst som hotar att sprängas varje gång jag hostar. Ögonen är helt vattniga och jag svettas och fryser med jämna mellanrum. På måndag är det dags att jobba igen och jag gör allt i min makt för att kurera mig. Hasar fram mellan sängen och soffan. Dricker mycket vatten och äter halstabletter. Nu har jag just duschat och mår lite bättre. Vi hoppas på det bästa.


Hoppas ni får en bättre lördag än oss.







Kram på er


Påsk i Gävle

Vilken mysig helg vi haft. Vi har varit i Gävle hos Daniel och Johanna.  Vi har frusit ganska mycket. Jag trodde att det skulle bli vår nu, men så var icke fallet, snön har vräkt ner. Efter snön kommit så blev det helt underbart väder sol och några minus. På påskafton åkte vi ut i skogen och grillade och på kvällen var vi hemma och åt god mat.



image467

image468

image469

image470
Lovis tyckte att det var väldigt roligt att jaga snö...

image471
Lite bus i snön

image472
Korvgrillning

image473
Bygget...

image474
Så här fin blev den...

image475

Vi målade ägg, ett av mina alster..

image476
Mycket snö...

image477
Vi njöt av solen...

image478
Mattis njöt av brasan...

image479
Vad tycker ni om stilen?

Nu ska jag njuta av resten av veckan. På torsdag ska jag och Dora på Spa det ska bli härligt att få koppla av. Nu ska jag gå och se hur Christian mår han har blivit sjuk och dålig, inte kul.

Kram Anna

Härliga helg

Söndag, redan. Vi har haft en bra helg och den är ju inte över ännu. Snart ska vi hem till Emelie och Christian (vet inte om du stavar så eller med K) på våffelfrossa åååå som jag längtar... Dora ska också med, vi klarar oss helt enkelt inte en hel helg utan varandra :).

Imorgon ska vi på kompetensutveckling i Malmö, ska bli roligt och intressant. Kul att träffa kollegor från andra städer också. Veckan är kort. På torsdag så börjar vårt påsklov. Påskhelgen ska vi fira i Gävle. Ska bli riktigt spännande att se Johanna och Daniels hus. Framförallt ska det bli härligt att träffa kusinen.  Det jag nu hoppas på är att den snö som SMHI säger ska komma på torsdag uteblir.

image466
Jag och kusinen


Hoppas ni haft en underbar helg mina vänner.

Puss

Oförutsägbart...

Ödet är lurigt. Vi tror vi har full kontroll men det har vi inte... Charmigt är det, vi kan inte bestämma över allt. Ta jobbet exempelvis ibland har jag planerat en sak men så händer något oförutsägbart och allting ändras på en sekund. Samma gäller för livet. Ett beslut, en kommentar eller en händelse kan förändra allt. Visst är det skönt att inte kunna kontrollera allt??

Imorgon är det fredag, jihoo... Skönt med helg och sömn.


Är våren här? Jag såg många tussilago i vägkanten idag.




 

Puss

Kolla in

Haha jag blir sjukt nostalgisk...

http://www.youtube.com/watch?v=vK_X4ZX3Hc8&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=K8a9vF3iIA4&feature=related

Kanske var det ingen annan än jag som såg det här...

Puss och kram

Söndag

Igår ringde jag och beställde klänningen. En klänning i vitt som endast ska bäras en endaste dag. En av de viktigaste dagarna i livet. Inte klok att betala över 4000 kronor för en klänning som ska bäras vid ett tillfälle. Så är det bara och jag ska säga att det är ganska billigt, helt galet...

Jag har varit hemma och druckit kaffe hos mamma idag. Vi hinner inte träffas så ofta just nu, så då är det extra mysigt när vi väl får ihop det. Jag hann träffa pappa också. Han hade ju så klart varit på fotboll. HBK-AIK och gissa vilka som vann, just det HBK, härligt. Pappa säger att laget fått in en del riktigt duktiga nya spelare det låter ju bra inför den stundande säsongen.

image464
Jag tittade på bilder idag. Den här bilden på Anton får mig att längta efter våren....


Hoppas ni haft en bra helg....

Puss och kram Anna

Vilken dag...

Ååå vad det är härligt med soligt väder. Jag blir glad i hela kroppen och längtar som en galning efter våren. Vi behöver sol nu. Vi åkte ut till havet och tog kaffe med oss, härligt, fast vinden är ännu lite kall.


image458



image459


image460



 Här ska ni få se bilder på när vi gjorde inbjudningarna till bröllopet. Det gäller att ha tålamod :).

image461


image462

Som tur är har min blivande man massor med tålamod....

image463

Kolla in vantarna... Seriöst. Det får inte bli fläckar.

Nu ska vi ut och äta och sedan ska vi gå på bio ett mysigt avslut på en mysig dag.

Puss och kram Anna






Bröllop

Äntligen är det ute och jag kan skriva om allt planerande här i bloggen. Jag ska bli fru Ericson. Den 6 september ska jag och Christian gifta oss. Inte klokt, jag har knappt fattat det ännu, även fast jag varit och provat klänningar, ring och varit i kyrkan. Känns som om det är lång tid kvar men det kommer att gå snabbt. Jag hoppas att alla bjudna gäster kan komma men det vet man ju aldrig....Hoppas hoppas. Pirrigt och nästan lite overkligt känns det men såå härligt. Många beslut att fatta, vilka angenäma bekymmer...



Här ska festen hållas. Vad tror ni???

Nu ska jag fortsätta och njuta av att vara ledig. Tanken på att slippa gå upp tidigt imorgon är underbar.


Gerberan är vacker kanske något man kan ha på ett bröllop vad tror ni?

Sköt om er.....

Ha en underbar helg.

Pussen

Måndag

Jag gillar inte måndagar, tycker att det är så segt att komma ur sängen. Trots detta har dagen varit hur bra om helst. Gäller bara att komma upp ur sängen.  Veckan bjuder på en hel del roligheter och jag ska njuta....

Nu ska jag krypa ner och fortsätta läsa den deckare jag just börjat läsa som verkar mycket lovande Midvinterblot, boktips följer det lovar jag....



Sov gott
Ha en fin vecka mina vänner....

Söndag

Så var det söndag igen. Helgen har varit bra. I fredags var vi bara hemma och mös framför tv:n. I går tränade vi och på kvällen var vi på middag hos C:s föräldrar. Trevligt. God mat som vanligt. Idag har vi städat lyan, varit en sväng på jobbet och nu har just Dora gått hem. Hon kom på eftermiddags fika och film. Vi skulle kolla om Vingar av glas kunde vara något att använda i skolan, vi får se hur det blir. Det är för övrigt en väldigt bra film. Nu tänkte jag fixa lite inför morgondagens lektioner. Hoppas ni haft en bra helg.

                       

image455


image456

Kram Anna

Kärlek

Inte klokt min mamma och pappa har idag varit gifta 40 år. Det är lång tid det. De har delat glädje och sorg. Uppfostrat två välartade barn (om man får säga det själv *ler*). Det viktigaste av allt är att de stöttat varandra genom mycket tuffa tider. Min mamma är en person som jag beundrar på många sätt. Min pappa förundras jag av, varifrån kommer all energi och alla vitsar??? Idag ska de fira ihop med min svägerskas föräldrar som idag varit gifta i 45 år. Oj oj inte dåligt. Mamma och pappa hoppas ni fått en bra dag. Grattis....





Jag önskar att jag hade ett bröllopsfoto på dem men det har jag dessvärre inte....

Kram Anna