Hej

Jag börjar med att tala om att vi fått en ny medlem i släkten. Min kusin Sara fick en liten pojke i natt. Det är alltid roligt med bebisar i släkten. Jag hoppas på att få träffa dem snart.



Dagen har gått fort mycket att göra på jobbet och det är bra. Delwin har varit hos veterinären med Christian. Kissen är frisk som en nötkärna, lite tandsten men det är ju inget farligt. Han fick en liten spruta sedan var det bra med det.


Jag har varit och fått ansiktsbehandlig. Det är skönt och avslappnande. Kamilla som jobbar på salongen är så duktig jag hade tur som fick henne idag.



Hoppas ni haft en bra dag.




                                                                                      Kram

Tisdag

Nu ska jag gå och lägga mig. Det har varit mycket idag. Mycket på jobbet och jag har haft huvudvärk vilket gjort saker lite jobbiga. Fast vet ni nu är det bättre och det ska bli skönt att krypa ner. Jag var och tränade spinning idag efter jobbet, första gången på länge som jag var på ett 55 minuters pass. Spinning passen ligger inte i fas med mina arbetstider men idag passade det, så roligt det var. Jag måste göra om det snart.  Nä nu hör jag hur sängen ropar på mig. Ska läsa lite, finns inget bättre.





Hoppas ni haft en bra dag.

Natti Natti

Made by me

Jag har ju glömt att berätta att jag av Karin och Anders fick ett smycket från Made By Me i julklapp.
http://www.madebyme.se/  Det här var det jag fick. Så snyggt.... Tack


image431


Gå in på sidan hon har kommit ut med nyheter. Så mycket fint. Vad tycks om det här armbandet?


Hope & A Dragonfly








En sak  till ni måste titta i nya nummret av Frotte där är Kristine och Cristofer med. Fotografen som de hade vid sitt bröllop har varit med i en tävling, med en bild från deras bröllop. Han vann pris. Så nu kan vi se Kickan och hennes man i Frotte.

 Nu ska vi stax åka till Trönninge där det bjuds på mat. Härligt.

Ha en fin lördag.

Kram





Onsdag

Nu ska jag krypa ner och läsa i Iskallt och Stenhårt av Rikard Flinga en riktigt bra bok. Delwin är redan på plats i sängen det har han varit sedan i morse. Det är konstigt med katter de kan verkligen sova hur mycket som helst. Jag avundas honom när jag släpar mig upp tidigt. Han gäspar, sträcker ut tassarna, tvättar sig lite och somnar om, finns bara ett ord för det: Orättvist.



image429

image430

Sov gott.

Puss och Kram

Det blåser

Hmm undra om man vågar sig ut. Jag hörde nyss på radion att det inte är så farligt här i Halland, undra hur det blåser hos er längre upp i Sverige. Jag tänkte ta mig en promenad bort till mamma och pappa. De bjuder på kaffe. C var tvungen att jobba några timmar idag så jag får aktivera mig på egen hand. Det är skönt med helg, bara få va. Ikväll ska vi till Karin och Anders, planen är att vi ska bada i deras utomhusbadkar. Vi får hoppas på att vädret blir hyffsat.

♥ ♥ ♥ ♥

Tänkte komma med ett boktips.



Boken jag just läst ut är Trasdocka av Yvonne Domeij boken inleds så här:

Det här ett dokument som egentligen aldrig skulle blivit skrivet. Hon, som skrev det, skulle egentligen aldrig blir vuxen. Hon skulle egentligen aldrig bli mer än flicka. Hon skulle egentligen dö ung.

Men varje dag strax före soluppgånen fick flickan besök av en vacker fe. Hon hade med sig en bägare, fylld mot gyllene, alldeled nypressad saft..... Varje droppe av saften var magisk.

Den första frukten skyddade mot fylleri
den andra frukten skyddade mot narkomani
den tredje frukten skyddade mot galenskap
den fjärde frukten skyddade mot  hämndbegär
den sjätte frukten skyddade mot självmord
och den sjunde frukten skyddade  mot skörlevnad

Du kanske inte tror på sagor. Men det gör jag. Jag är flickan som inte dog. (
Domeij  2007:9)

Boken är självbiografisk och handlar om hur Yvonne Domeij växer upp. Barndomens kantas av otrygghet och svek. Yvonne kommer i kontakt med en läkare som arbetar för barnavårdsnämden i Stockholm. Läkaren utsätter den unga flickan för upprepade övergrepp. Författaren hoppar mellan tid och rum och beskriver ett liv som är mer eller mindre förstört efter de kränkningar hon varit med om. Senare i det vuxna livet har Yvonne svårt att fungera och lever i omgångar på gatan. En stark bok värd att läsa.

Ha en bra lördag.

Kram Anna

Hej

Trött och sliten men lycklig = Anna. Egentligen när man tänker efter har man mycket att vara tacksam för, ska påminna mig själv om det oftare. Anledningarna till dessa tankar är många, men främst är det för att det hänt saker i min närhet som fått mig att tänka och fundera kring livet (lite extra). Mitt nya motto är Det löser sig och sedan verkligen tro på de ord jag uttalat.


Inom två veckors tid händer det saker på jobbet. Nya, spännande saker. Jag ser fram emot det mycket.  Nej, nu mina vänner ska jag krypa ner i sängen och läsa, mysigt. Jaja jag vet att klockan bara är strax efter nio men ni som känner mig vet att jag inte är direkt pigg på kvällarna : ).



Puss och kram

"-Vad är motto?
- Inte vet jag men det rimmar på lotto."


Måndag

Livet springer på i 180 känns det som. Veckorna går så fort jag hinner inte med mycket annat än jobb och träning. Skönt att det går mot ljusare tider, då kommer det bli lättare att hitta på saker efter jobbet. Helgen var lugn gjorde inte så mycket. I lördags, fixade vi lite saker på stan sedan var vi och tränade. I söndags gick vi en ganska lång promenix ihop med Englunds. Skönt att bara ta det piano. Nä nu är det dax för att hoppa ner i loppalådan. Dora ska jobba för mig imorgon och jag ska ta emot nya elever, alltid lika roligt och spännande.



image348

Sov gott. Kram

Det är härligt med barn..

* Även om gamla tanter kan ha en väldigt stor anläggning är det helt slut på mjölkproduktionen. /Håkan 7 år

* Man måste inte gifta sig i kyrkan. Man kan gifta sig på socialkontoret. Eller man kan flytta ihop utan att tala om det för någon. Det viktigaste är att man vet det själv. /Nina 6år

* Kvinnor består av äggstockar och så tänker de mer. /Siri 6 år


* Männen har flera framdelar på kroppen. /Julie 6 år


* Kejsarsnitt betyder att man skär ut babyn genom nödutgången. /Martina 6 år


* Min pappa säger att min mamma är medvetslös när hon handlar kläder. /Marion 6 år

* Man kan inte rå för hur man ser ut. Det får Gud ta på sig skulden för. /Hassan 6 år

* Mormödrar och farmödrar har väldigt stora behåar. De är så stora att jag får in hela rumpan och två knän i den ena gropen. I den andra får min bror plats. /Katja 7 år

Haha, inte klokt vad mycket roligt de har att säga. Fick ett mail med dessa funderingar.

Ha det gott

Jag får inte nog

image426

Den här bilden kan jag inte få nog av att titta på. Särskilt inte nu när mörkret är som värst. Tänk att få sitta i de stolarna nu....



Nu ska jag krypa ner och fortsätta att läsa, boktips kommer senare.

Sov gott

Måndag

Idag var det första dagen på jobbet och första dagen i mitt nya liv. Det händer allt som oftast att jag ska börja ett nytt liv. Men nu mina vänner är jag fast besluten om att äta sundare och röra på mig mer under veckorna. På helgerna kanske jag kan slarva lite men inte så mycket att man förstör det jobb jag lagt ner på veckorna. Orättvist nog hör jag till den skaran som inte kan äta hur som helst. Ganska snabbt så syns det på mig. Egentligen ska ju ingen äta onyttigt det vet  ju alla men på vissa (läs Anna) syns det så fort. 
Jag vet att det kanske kan ses som fåfängt men mina vänner det handlar inte bara om kilon utan också välbefinnande.  Jag känner mig lite som Briget Jones när hon ska börja sitt nya liv som alltid slutar med att hon äter för mycket choklad, röker för många cigaretter och dricker för mycket vin. Jag vet inte om det ballat ut i morgon vid middag och jag sitter där med en kaka till kaffet. Nej nej, nu ska jag tro på mig själv. Jag kan klara det här.... Så ni som läser det här, hjälp mig, jag behöver peppas. För ärligt talat det är inte så roligt att dra in på sötsakerna :) . Nähä nu ska jag dricka mitt te och försöka sluta tänka på hur sugen jag är på allt möjligt. Haha

Hoppas ni haft en bra dag.

Over and out.

Boktips



Flyga drake av Khaled Hosseini

Boken handlar om två pojkar som växer upp i Afghanistian under en fredlig tid. Hassan är fattig och Amir är rik, vilket gör att de tidigt blir medvetna om sin plats i det hierarkiska samhället. Hassan är en lojal vän som blir sviken av Amir. Trots det slutar Hassan aldrig älska Amir. 1979 tvingas Amir och hans far fly från sitt älskade hemland eftersom Sovjetunionen invadera landet. Bilden av hemlandet och Hassan bleknar men försvinner inte helt. Författaren till Flyga drake får mig som läsare genom sitt språk uppleva dofter, dammiga gator i Kabul samt barndomens djupa vänskap. En fantastisk bok om kamratskap, kärlek, och djup tagedi. Läs den.

Kram

Hej

Nyår blev sjukt lyckat. Jag hade så trevligt. Vilka underbara vänner vi har jag och sambon. Maten blev också bra alla åt i alla fall. Min favorit var kladdkakan som jag bakade för första gången. I smeten skulle det vara mörk choklad och på toppen nogat, mumma. Jag sa till gästerna att de inte kunde gå klockan halv ett men då var klockan visst närmare tre. Ingen koll på tiden med andra ord så trevligt hade vi. Linda synd att du inte kunde komma. Jag saknade dig... Kanske lite mycket bubbel men så är det ju på nyår. Tack för den fina blomman och presentkortet som vi fick och tack alla för att ni kom.

image420



image421


image422

image425



image424

Kram på er.