Det är mycket nu...

Oj oj vad det har packats i helgen. Helt galet. Lägenheten är i ett kaos men det är ju inte så konstigt vi ska flytta på lördag. I fredags fyllde jag 25 (+4), det firades med familjen hemma hos mamma, kunde inte bjuda hit folk till denna röra. Jag fick fina presenter som ska avnjutas på olika sätt. I lördags kväll var vi på krabbafton hos C:s föräldrar gott och mysigt. Vi kunde sitta ute hela kvällen och bara njuta.

Kristine och Cristofer ska ha barn om tre veckor (galet) tiden går så fort... Vi går nu in i vecka 34 så det är sex veckor kvar för oss.  Malte gör fortfarande ganska mycket "väsen" av sig. Han sparkar galet mycket på höger sida precis vid revbenen på mig. Ibland gör det ont men oftast går det fint. Bebisen har hicka ganska ofta känns som om magen tickar. Ska bli skönt att komma till den nya lägneheten så jag kan få boa lite. Tror att jag behöver det så jag fattar att det ska komma en bebis snart.

Jag och Dora har börjat läsa arabiska snacka om svårt. Skriva lär jag mig nog inte i första taget...

För er som gillar att läsa bloggar här kommer en till som ni kan besöka:
kc-englund.blogspot.com

Kram på er

God kväll

Är det någon som har ett tips på hur jag ska lösa min jack-situation ;). Det har nu kommit till det att det är för kallt utan jacka och lilla Anna kommer inte i något... Visst det klart att jag måste köpa en ny men vill ju knappast lägga en halv förmögenhet på något jag kanske använder i två-tre månader.. Får väl helt enkelt bli en runda på stan till helgen. Tilltagande smärta i kroppen gör mig lite blå men den som väntar på något gott... Var på extra ultraljud idag men de kunde inte riktigt se bäbisens njurar så det blir ett till lite senare i v.36. Har också klarat av ett sockerbelastningstest fy fasen vad det är äckligt. Först fasta och sedan dricka sockervatten roligare kan man ju ha...

Imorgon bär det av till teatern för att se Betnér först ska det hinnas med att intaga lite mat med våra kära vänner ska bli mysigt.



Sov gott. Kram Anna

Förändringens vindar

Hmm nästa stora grej att fokusera på är flytten. Här rensas det och vi har redan börjat packa en del. Känns lite tråkigt att lämna vår fina lägenhet men å andra sidan kan vi inte bo på tredje våningen utan hiss med en liten bebis. Det kommer att bli bra för vår lilla familj i den nya lägenheten det vet jag. Vi ska få nya tapeter i tre av rummen och hallen och vardagsrummet ska vi måla själva. Eller vi och vi, min man ska måla. Känns konstigt att vara så begränsad i rörligheten. Ryggen värker och ljumskarna värker så det är bäst att ta det lite lugnt. Christian vaktar mig så jag inte tar i.



Vi tog paus i rensningen och åkte och plockade svamp. Jag satte mig ner där det fanns mycket att plocka, inte lätt att stå böjd. Vi hittade en hel del...


Visst är den fin (foto Christian)

Hoppas ni haft en bra helg.
Kram Anna

Sånger

Takida Curly Sue

Your strength is so hard to find,
I feel so much stronger now,
the feeling´s alright.
Your words make me whole again,
those eyes cannot ever lie,
you´re so divine
I´m not ever alone, you´re not ever alone

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found,I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive
I´m not ever alone

Your smile is heavenly,
I don´t deserve all the love that you'r giving to me
Your touch makes it hard to breathe,
the shiver´s around me now, you´re so fine

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive

The heart is pumping for my life, the mind is happy and I will love you to the day I die

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
the glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive

Du är allt S. Alden


Du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge

För du är där när ingen ser mig
Du är där när stormen yr
Du är där när natten skrämmer
Och du är där när dagen gryr
Och jag vill alltid ha dig nära
När som åren läggs till år
Och vad livet vill oss lära
Är att framtiden är vår

Na na na ...

När som klockorna har stannat
Och tiden tycks stå still
Och man inte vågar säga
Det man längst i hjärtat vill
Då ska vi ta varandras händer
Då ska vi minnas denna dag
Och förstå vad som än händer
Är det alltid du och jag

För du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
All min längtan vill jag ge

Ja, all min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge



Carina sjöng båda låtarna i kyrkan på vårt bröllop och det var helt magiskt. Tack Carina och Peter. Jag älskar verkligen texten till Takidas låt den säger verkligen allt en äkta kärlekshyllning.



Kram Anna

Tisdag

Nu är vi hemma igen efter två dagar i Helsingborg. Det har varit skönt att bara få vara efter bröllopet. Vilket bröllop. Dagen började med en hel del regn och jag tänkte det värsta. Turen var på vår sida och vädret blev underbart precis som hela dagen och kvällen. Tack alla gäster för fina tal, roliga spex och underbara presenter.


Anders tog lite foto. Klänningen skulle hållas upp till varje pris.





Snygga skor....



Foto: Daniel (han hjälpte oss att ta många fina bilder, tack)



Efter vigslen åkte vi folkabuss. Kitte och Sophie hade gjort den så fin..




Den vackra bröllopskronan som Christians pappa gjort.


Våra ringar

Tärnan och toastmastern

Fotografen och toastmadame


Mycket svårt att välja ut vilka bilder som jag ska lägga ut. För er som vill blir det visning en kväll. Tack alla nära och kära för att ni var med och gjorde vår dag speciell och ett minne för livet...

Kram Ericson

"Idag är det bara du och jag"

Solen står högt över fälten
Vinden går lojt genom säden
Värmen vilar och väntar
Det susar oss över i träden

Idag är det bara du och jag
Idag är det bara vi två
Du är min
Och jag är din
Och kärleken förde oss samman

Hör du hur klockorna ringer
Tid att ta ännu ett steg
Min ring glimmar på ditt finger
En kyss och sen börjar vår väg

Idag är det bara du och jag ...

En man
En kvinna
Har sin egen värld
För sällskap
För stöd
Och för glädjen att va här

Ta min han så följer vi vägen
Genom regn och sol är jag din
Vi tar med oss den gyllene regeln
Och förs bort av en viskande vind

Idag är det bara du och jag ...

Ulf Lundell





Vi ses i kyrkan.
Nu regnar det men jag hoppas och tror att det blir bättre och blir det inte det så kommer det vara en helt fantastisk dag i alla fall. Snart är det dags för frissan att göra sitt. Nervös? Ja. lite...
Puss och kram

Fokus...

Jag har lite svårt att fokusera på något annat än på lördag just nu. Var på Kropp och själ idag och fixade mina naglar. Jag önskar att jag hade mer pengar och kunde göra dem sådär var sjätte vecka men det går ju inte. De blev verkligen superfina. Vi har bara lite detaljer kvar att fixa nu. Imorgon ska jag köpa lite små saker och vi ska hinna med MVC och föräldrargrupp. Christian ska klippa sig. Sist men inte minst så ska vi lämna bort vårt barn. Delwin får vara hos mamma och pappa. Vi tänkte passa på och åka iväg  måndag och tisdag och bara vara nygifta... Då kan ju inte kissen vara ensam. C har hämtat ringarna också jag har tittat på den några gånger nu, oj oj vad jag tycker det är fin.



Jag kommer att uppdatera med bilder och text efter vi kommit hem igen. Vänner ni som läser min blogg; Hjärtligt välkomna på lördag...

Kram Anna


De sista dagarna

Inte långt kvar nu till det är dags. Jag kan knappt fatta att det är så nära. Overkligt på något vis. Hoppas nu bara att inte regnet öser ner. En sak till att tänka på i allt annat. Idag har jag kopplat av efter jobbet genom att simma med Kristine skönt att få känna sig viktlös. Resten av veckan ska jag fixa det sista inför lördag. Jihoo. Torsdag och fredag ska jag vara ledig, riktig lyx.

Nu blir det middag.

Kram Anna