Så svårt att sova

Hmm att vara gravid är mysigt, underbart och en gåva. Klaga tänker jag göra i alla fall. Det är så svårt att sova ordentligt men kanske det är naturen förnurliga sätt att förbereda mig inför den första tiden med en liten bebis. För det lär ju inte bli så mycket sova av då. Känns som om jag går runt lite som i dvala.

De här kommande dagarna innan bröllopet är verkligen fulltecknade. Jag ska på MVC efter jobbet sedan ska jag hinna med att köpa en present till Kickan som fyllt år. Vi ska dit, kompisarna imorgon och fira.

Idag blev vi färdiga med vigselhäftena, Vi har gjort inbjudningarna, vigselhäftena och festhäftena själva. Jag tycker de blev riktigt fina om man nu får säga det. Visst de ser hemmagjorda ut men det är ju meningen. Nähä lika bra att göra sig klar för sängen jag är helt slut. Malte stökar alltid som mest på kvällarna... Han ska enligt boken väga runt 1800 g nu. Coolt, magen hänger rätt ut på mig :).


Jag ska drömma om vår förra resa i natt, då måste jag ju sova gott. Den här platsen var underbar. Den kan vara med i bloggen hur många gånger som helst.


Kram Anna




Bröllopsvals

 
Jag och min blivande funderar starkt på att köra något liknande på vår stora dag. Vad tycker ni? Låtvalet gillar jag också. Glöm inte att sätta på ljudet.

http://www.youtube.com/watch?v=ImBaVm7K6Do

Hoppas ni har en skön lördag trots regn.

Kram Anna

Nojja inför bröllopet...

Jag måste erkänna att jag börjar bli nervös inför den stora dagen. Jag oroar mig för allt möjligt, ni som känner mig vet ju hur jag är. Tänk om folk inte får trevligt, tänk om håret inte blir bra, tänk om jag inte får på mig klänningen, tänk om jag gråter hela tiden. Det sista är inte helt otänkbart, svårt att lyssna på bröllopsmusik utan att tårarna väller upp i mina ögon. Tänk om, om inte fanns. Nähä allt kommer bli toppen vet ni varför? Jo för det är min och Christians dag och vi får fira den ihop med familj, släkt och nära vänner, vad mer kan jag begära? Jag måste träna mig i att inte gråta hela tiden i alla fall...
Nähä jag har varit lite extra trött den här veckan, svårt att hitta en position i sängen som är bekväm. Jag är trött i ryggen av jobbet och nu har jag även fått ont i min ljumske. Att vara gravid kan få vem som helst att känna sig som 80 år. Vet ni vad ? Det är underbart på ett helt nytt sätt.




Kram Anna

Tisdag



      Jag och kulan         
                                                                     

         
På grillfest i Ängelholm i juli. Vi firade Sophies och Kittes trolovning.

Lilla Sylvester var också med. Katterna är rädda för honom haha.

   
Det bjöds på sång och gitarr av Johan och Carro. Allt till Kittes och Sophies ära.


Vår hårboll fixar pälsen.


             Det var kalas i helgen för Lasse. Maten var underbar.


V.28 den växer :)

Tyckte jag behövde lite nya bilder....
Ha det gott.
Kram Anna 
                                                               

15.00 Kaffe

Snart kommer Sophie, Kitte och Dora på tre kaffe. Vi ska fika på massa gott. Vi har redan varit på Riccardos idag och ätit glass med Karin och Anders. Jag är en riktig gottegris för er som inte vet det. Tur att klänningen till bröllopet går att sy ut. Igår var vi på kalas, Christians pappa har fyllt 70-år. Mycket trevligt, god mat och väldigt mysiga gäster. Kvällen var lyckad. Festen hölls i roddhuset nära Örjansvall i Halmstad. Huset ligger precis vid Nissan, just där skulle vi bygga oss ett hus :). Drömma går ju. Jag återkommer med bilder. Strax anländer ju kaffegästerna.

Ha det gott.

Kram Anna

Barnvagn

Hmm, nu har vi beslutat oss för en vagn och det blir Teutonia  Spirit S3. Den passar vår situation med en ganska liten bil och att vi måste bära den en del, upp för trappan. Vi kan helt enkelt inte ha en stor klumpig vagn. I priset ingår också sittdelen och den kan barnet sitta i upp till cirka tre års ålder. Som sagt inget lätt val och ingen billig sak att köpa. Vi har tur eftersom Christians syster inte ska ha fler barn så kan vi få ärva en hel del och på så sätt spara in lite pengar, allting kostar som bekant.


Teutonia Spirit S3
Man kan få den i alla möjliga olika färger, så vi får se vilken det blir.
Hoppas att detta blir bra nu. Mina vänner knappt en månad kvar innan bröllop så spännande. Ikväll ska jag prova klänningen och se vad vi behöver lägga ut, hihi jag tippar över magen.... På måndag ska jag börja jobba heltid igen, hoppas att jag fixar det, hade varit skoj. Jag ser fram emot att komma tillbaka och träffa alla goa elever och SV "kollegor" och sist men inte minst Dora.

Ha det gott.
Kram Anna


Boktips



Boven i mitt drama kallas kärlek av Unni Drougge

Det här är den första boken jag läser av Drougge och jag gillade den skarpt. Naket och utlämnande skriver hon om ett kärleksförhållande till en betydligt yngre man. En man som hatar Unnis ex för att han behandlat henne illa men upprepar historien om och om igen. Svartsjuka, avundsjuka och strävan efter total makt driver Niclas till de mest vedervärdiga handlingar mot kvinnan han delar sitt liv med. Hur blir det så här varför släpper en viljestark, tuff och oberoende kvinna efter för en man som behandlar henne på detta sätt? Svaret skulle vara kärleken eller i detta fallet kanske besattheten av en vacker man. För kan man älska en man som hotar, kränker, våldtar, slår, spottar och tvingar en att bryta bandet med det finaste man har, sina barn?
Läs den.

Kram Anna

Möhippa

Det var möhippa för mig i helgen. Oj vad det var mysigt och roligt. Karin kom och hämtade mig i lördags morse. Vi började med frukost hemma hos Kristine, det var många flickor som kommit för min skull. Jag blev rörd, kul att träffa alla. Sedan var det dax för lite konstiga foton som jag sedan räknade ut ska fungera som en kalender, jag poserade efter bästa förmåga. Efter det bar det av till Örjan där vi åt en god lunch som mamma Eva och pappa Bertil kom med. När vi hade ätit åkte vi ut till Riccardos där vi fick smaka på den underbara italienska glassen som han producerar där, mummmms, så gott, helt galet. Vi åkte paddan på Nissan. Dagen avslutades med middag och ett kort besök på Harrys för min del. Tjejerna festade vidare och jag och bebben gick hem och sov. Tack alla flickor för en underbar dag. Jag tar några bilder från Dora och Sophie har ju inga egna foton.








Ni ser ju lyckan är total...

Var hos doktorn idag allt ser fint ut. Malte väger 1040 gram, doktorn tyckte att vi har en duktig bebbe ;).

Puss och kram