Vänner

174798-26

Jag och Kristine är ganska lika när det gäller att vara ute och sola så tidigt som möjligt på året. Det här är en riktigt tidig vårdag 2006 vi solar och killarna sköter grillen. Kristine är en vän jag kan lita på i alla väder. Även fast vi inte hinner träffas lika ofta som förr så vet jag att hon alltid finns där när jag behöver henne som igår exempelvis. Gumman du är bäst.

Kram

Åhh

Nu är jag stressad… Det är snart dags för VFU och jag fick mitt schema idag och jag ska undervisa 15 lektioner i veckan. Det ska bli roligt men jag är nervös det är mycket att läsa på och förbereda. Tänk om de inte gillar mig… Tycker jag är tråkig eller helt enkelt har fördomar gentemot lärare (Anna H???). Jaha det är bara till att börja läsa och förbereda mig till tusen så att jag kan allt, för det ska väl lärare kunna. Har ni lektionsplaneringar på lager hemma så hör av er snälla.

 

Puss


Sova



Det finns många olika sätt att sova på. Fråga korven han vet. Helst av allt går han och lägger sig i våra sängar när vi gått upp. Finns det en tröja eller några andra kläder att ligga på så gör han det.

Besviken

Jaha så var beslutet taget…. Jag får inga pengar de sista fem veckorna av min utbildning, Frågan är nu hur jag ska klara mig nu. Jag kommer inte att kunna jobba under den här perioden heller eftersom vi ska skriva examensarbetet. Ååhh jävla paragrafryttare på CSN. Jag blir så less. De tycker inte att det finns synnerliga skäl att bevilja mig pengar. Att jag inte klarar min ekonomiska situation och att jag måste hoppa av när det återstår fem veckor av min utbildning, tycker de inte är synnerliga skäl. Vi får väl räkningar upp över öronen den månaden också. Inte utan att jag känner mig ledsen och besviken, jag lånar ju pengarna och de ska betalas tillbaka. Svårt att tänka positivt nu….  =(


Tänkvärt

Jag ska försöka bli bättre på att tänka positivt! Jag  är verkligen dålig på det, jag ser problem i allt och tänker oftare det går inte än att det här det fixar sig. Kanske har det med självförtroendet att göra. Det är lättare att säga: Ja men jag sa ju att jag inte skulle fixa det här. Dessutom har jag beslutat mig för att försöka vara nöjd med det jag har och inte hela tiden sikta efter mer. Jag menar en sådan enkel sak som att leva i nuet. Det är ingen annan än jag själv som kan stressa mig till ohälsa. Klart att man ska ha mål och önskningar men det ska inte gå så långt att man mår dåligt.

 


Dalai Lama säger att Första steget till förändring är kunskap, det är viktigt att lära sig hur negativa känslor och handlingar är skadliga för vår strävan efter lycka, och att ha positiva känslor är till hjälp. Kunskap är viktigt därför att den hjälper oss att utveckla övertygelse om behovet av förändring och att förstärka vår vilja. 1. Beslutsamhet 2. Att förvandla beslut till handling och 3. Ansträngning. Det här är taget från boken Lycka av Dalai Lama & Howard C. Cutler.

 

Vad säger ni?

 Kram på er…   

God morgon

Hej

Jag vill inget annat än att krypa ner i sängen igen. Där ligger en hårboll och spinner. Istället sitter jag här med kaffe och en smörgås, som jag inte vill ha. När jag börjar jobba ska jag se om de kanske finns en liten möjlighet att de kan lägga alla mina lektioner efter kl tio, vad tror ni om det?

Det är några minus idag och jag funderar skarpt på att ta på mig en hjälm när jag går. Igår regnade det på kvällen och i natt har det frusit, ni kan ju tänka er själva rena isgatan.

Helgens tjejmiddag blev lyckad god mat och väldigt mysigt och glatt sällskap. Tyvärr så blev Helen sjuk, hon har nu jobbat en vecka efter sin sjukskrivning och så blir hon sjuk stackaren men så är det att jobba med barn, de smittas. Jag tänker på dig Helen. Efterrätten blev inte lyckad undra vad jag gjorde för fel. Nähä nu ska jag ut och möta dagens ungdomar. 

Hoppas ni får en bra dag...

Kram 

Inhandlat

Frukten av dagens lilla utflykt blev: två par skor till lilla mig, duschdraperi med röda cirklar på, en röd matta till badrummet samt en vit lampa till fönstret i köket, inte så illa. Skorna fick jag för 260 kr, billigt, det var 30% på reapriset. Lite knasigt att shoppa när jag inte fått mina pengar ännu men jag får dem imorgon, gött. Åh fikan hos päronen var mysig. Nu ska jag fortsätt med att läsa min nya bok. Den är bra men lite obehaglig Vingklippt ängel av Berny Pålsson jag fick boktipset av fröken Josefsson. Imorgon ska jag på VFU på Sannarp så det gäller att jag är pigg och glad. Doris och Stina om ni kan och vill så tänkte jag köra spinning/core kl 17 imorgon hade varit kul om ni hängde på.

Sköt om er.

 

Puss Anna


Söndagsmys

Idag ska vi åka ut till Eurostop för att kolla på ett duschdraperi vårt har blivit lite äckligt. Jag ska också tvinga med mig Christian in på sko stop jag vill köpa mig ett par varmare skor. Idag känns det lite onödigt med varmare skor eftersom det regnar och är plus det kan ju tänkas att jag hittar något på rean och då kan de ju kanske användas nästa vinter. ( Så brukar jag säga för att tycka det är okej att köpa något som jag innerst inne kanske vet att jag inte behöver. Ssshhh säg det inte till någon absolut inte Christian.) Jag använder Doris slagord: Man kan aldrig få för mycket skor.

 

Sedan efter vi handlat det vi behöver ska vi åka hem till mamma och pappa för att dricka kaffe och äta krabbelurer. Det är nästan som plättar fast de är tjockare som man äter med sylt och grädde. Extra bra för mig som försöker tänka på vikten *ler*. Det kan jag göra en annan dag.

 174798-20

Ha en skön dag…

Kramizzar


Blivande fru Ericson?


 
Vilken tur jag har som träffat en man som jag vill gifta mig med och som jag älskar så högt. Att gifta sig är inget man bara gör sådär det betyder för alltid. Jag vill verkligen leva med Christian tills den dagen då jag tar mitt sista andetag....

Texten till den här låten är så fin....

174798-17

Miraklet


Jag är så glad för du är hos mig
Du fångar mig med varje lek
Vad som helst kan alltid hända
För i vår dröm är allting smek

Jag kramar dig genom rymden
Du strålar gul jag skrattar blå
och vi följs åt i evigheter
En glittervind som är vi två

Du och jag är miraklet här
Du och jag är miraklet här
Du och jag är miraklet här
Du och jag är miraklet

Jag föds i varje blick du ger mig
Jag ger dig allt du ger dig mer
Du ler så varmt åt mina tankar
Sen den där dan jag sa hej

Du och jag är miraklet här
Du och jag är miraklet här
Du och jag är miraklet här
Du och jag är miraklet

Du och jag är miraklet här
Du och jag är miraklet här
Du och jag är miraklet här
Du och jag är miraklet

Av Tomas Di Leva

Tjejerna på middag ikväll



Ikväll kommer några av mina äldsta vänner på middag. Jag har känt dem sedan förskolan och första klass. Tyvärr kunde inte Kristine komma men det är svårt att få ihop en helg när alla kan. Vi kommer sakna dig Kickan. Det fattas dock en tjej på bilden som kommer ikväll och det är Karin. Kanske Anton kommer med också men han är alltid välkommen.

Jag ska laga trerätters, jag tycker det är så roligt att laga mat. Hoppas det faller tjejerna i smaken. Sen blir det med all säkerhet lite vin.

Men först blir det kaffe och smörgås. Jag ska släpa med Christian på en runda på stan. Jag har inte fått några pengar ännu men det kan vara kul att kolla.

Vad ska ni hitta på idag?

Kram Anna

Jordgubbsmarängpaj

174798-15

Vad tror ni om att ha den här som efterrätt imorgon?

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Jag hade beslutat mig för en lugn fredag med sovmorgon och lång frukost. Det blev inte så istället steg jag upp klockan sex. Det var verkligen ruskväder ute. Det blåste och regnade. Jag tog Bettan (min cykel) och for iväg strax innan sju. Väl på jobbet så rådde förvirring. Jag har inte varit på ställer sedan långt innan jul. Herregud jag visste ju inte var en enda pensionär bodde, men det redde ut sig och alla fick hjälp. Jag var som en dränkt katt med väldigt hög puls. Det är lite obehagligt att cykla när det är så halt.

 

När jag kom hem stressade jag som en galning för att hinna handla till morgondagens tjej- middag. Nu tvättar jag… Jag brukar skälla på Sophie att hon stressar för mycket. Genom sig själv känner man andra… Pulsen har nog legat på ca 200 hela dagen. Nu har jag satt mig med en kopp kaffe och det känns skönt. Först nu känner jag hur trött jag är. I kväll ska vi hem till Christians föräldrar på mat skönt att slippa bry sig om att fixa kvällsmat.

 

Vad händer i helgen…

 

Puss från mig

  

Jag och Christian

  
    Jag och min älskling. Vi är på maskerad om ni undrar över kläderna.

Puss

Anton

                                                    


När jag först fick veta att min äldsta vän Helena väntade barn blev jag helt chockad (är vi så vuxna så vi är redo för barn?), det var inte direkt planerat men i många fall blir det oplanerade det bästa. Snart byttes chocken ut mot glädje och förväntan. Helena och Stefan fick en liten stjärngosse den 13 december 2005.

När Helena frågade mig om jag ville bli fadder till Anton så blev jag glad och stolt. Tänk att de valde mig av alla. Nu är han en stor kille han har fyllt ett och går hur bra som helst. Han har också börjat på dagis. Jag och Anton är värsta kompisarna. Det finns inget som gör en så varm som när en liten person (ett barn) kommer emot en med öppna armar, det brukar Anton göra mot mig. Han gör mig verkligen lycklig. Till Helena säger jag: du har världens bästa son *ler*.

Kram

Tröttis

Vad är min människa för en människa? Jag frågar mig vad jag är för människa. Jag är ingen morgonmänniska inte heller en kvällsmänniska. Känns som jag är trött hela dagarna, det är så jobbigt. Är det någon som har något tips på hur jag kan bli piggare. Funderar på rosenrot. Ibland önskar jag att vi kunde gå i ide under de mörka månaderna. För även om jag myser när snön kommer finns det lite för lite ljus för att jag ska må helt hundra. Undra hur det ska gå under VFU:n när jag ska vara igång hela dagarna. Pust jag blir trött av att tänka på det. Sen ska jag inte klaga jag kan sova det är ju inte alla som kan det.

 

Nu ska jag iväg till skolan och sitta på ännu en föreläsning med envägskommunikation. Det är bara halva dagen idag så det är ju ganska lyxigt. Efter skolan blir det ett pass på SATS (man kan ju försöka att vara duktig).

 

Ha en skön dag…

 

Puss


Va?

Har ni tänkt på i reklamen för salva mot munsår så säger kvinnan:
- Jag har haft munsår i hela mitt liv.
Då tänker jag VA munsår i hela livet, varför i helvete har hon inte gjort något åt det? Föddes hon med munsår? Varför hjälpte de inte henne redan som barn? Hur har samhället kunnat göra så här mot denna kvinna? Tur för henne att det äntligen kommit ut en salva som kostar "endast" 100 kronor för ett gram. Blir hon nu av med munsåret som hon har haft hela livet så kan det ju vara värt det....

Jag bara undrar....

Kram

Kvällsmat på stan



Efter en lång och hård dag i skolan, ska vi äta kvällsmat på stan. Sophie ska sova över hos Doris det är ju bra så slipper hon att tänka på tåget ikväll och hon kan sova lite längre imorgon med betoning på lite… Stina ska också följa med. Det ska bli kul, vi hinner inte träffas lika ofta nu när vi läser olika kurser. Vi har alltid lika skön och avslappnad stämning när vi träffas. De är verkligen riktiga vänner som man kan lita på och det ska jag vara rädd om. Tack för att ni finns. Visst är vi snygga också =)....

 

Kram Anna


Semester

                                     


Vi ska åka till Malaysia den 10 juni allt är bokat och klart. Först blir det storstad i tre dagar sedan flyger vi vidare till Tioman Island det ska bli sååå skönt. Vi ska fira att jag tagit examen kan man kanske vara värd efter fem långa år på högskolan. Det är Tioman som är på bilderna.. Jag vill åka nu, helst.

Kram

Nu är den här...

Oj vad kallt det var när jag vaknade idag. Jag tycker att det är härligt med snö. Jag gick till skolan. Med skön musik i öronen och påpälsad till tusen, njöt jag av att se solen gå upp och färga himlen härligt röd. Jag drabbas av skön nostalgi och tänker på när jag var barn och var ute och åkte pulka och när jag kom hem väntade mamma på en med varm choklad och bullar.

Jag lyckades även lura ut Christian på en promenad nu ikväll. Åh så härligt att bara vara ute och frysa lite. Stackars Christian var tvungen att hoppa i badet nu (helt stelfrusen den lilla smalisen).

Hoppas ni också gillar vintern...

Kram

Delwin Biseros Jones (korven eller hårbollen)

 
 
Detta är vår katt, Delwin. Jag har en kompis i Stockholm som brukade kalla sin katt ,Citron, för korven och nu har jag tagit efter det. Det låter bara mindre fint på halländska det blir kååårven. Han kallas inte korven för att han är tjock eller så det är bara lättare. Jag vet inte heller om man kan kalla honom katt eftersom han sover ca 23 timmar om dygnet.

Ibland då blir det fart på honom och det inträffar oftast på nätterna. I natt var en sådan natt. Han krafsade på brevinkastet (väkte säkert alla andra som har lägenheter här, det är lyhört), han hoppade upp på gavlen på sängen och tog med tassen på tavlan som hänger över sängen för att sedan släppa den så  att tavlan dunsar i väggen. Fy fan vad trött jag blev. Jag vill SOVA. Delwin tycker att vi gott kan gå upp, men vem har lust med det halv tre på natten? Det hela slutade med att han hoppade upp i fönstret i badrummet och där välte han ner ett ljusfat rätt i badkaret, ni kan ju tänka er hur det lät.

När jag kom hem från skolan och träningen idag låg han på pallen vid elementet och sov djupt. Egentligen skulle jag spendera hela kvällen med att väcka honom så att han är trött i natt men jag kan inte... Han är ju så söt och hårig.

Kram Anna

Nu är jag fast

Jag har under ganska många månader nu besökt Sophies blogg. Jag har tyckt att det varit mysigt att gå in och kolla hur hon har det. Nu har jag själv gjort slag i saken och fixat mig en blogg, vi får se hur många som tycker att det är mysigt och roligt att besöka mig.

Kram Anna


Anna

Anna
 Här är jag

Första inlägget

Välkommen till min nya blogg!