Det börjar närma sig

Imorgon arbetar Christian sin sista dag sedan är det dags för semester det ska bli ljuvligt. Hoppas hoppas sommarvädret håller i sig. På lördag bär det av till sommarhuset i Bohuslän. Jag har varit och handlat idag. Vi har delat upp vad vi ska ta med oss. När jag skulle bära in varorna kom en riktig medmänniska hon erbjöd sig att bära två av mina super tunga kassar. Inte många som skulle gör det. Jag blir varm i hjärtat av handlingar av det slaget. Tack snälla granne. Jag ska verkligen göra samma sak nästa gång jag få chansen.

Idag har jag träffat barn och mammor från föräldrargruppen. Åh vad det är mysigt att träffas. De är så rara både mammor och barn. I eftermiddags var jag och C i stan. Vi inhandlade ny kostymskjorta till C och en T-shirt och ett linne på MQ till  mig. Nu är kläderna färdiga inför Frida och Mattias bröllop den 4 juli. Ska bli kul att gå på bröllop igen.

Imorgon blir det en sväng till stranden och sedan ska det packas. Vi ska hinna lämna bort kissen också. Han ska bo hos Emelie och Kristian en vecka. Hoppas han sköter sig.


Här har vi kissen när han värmer min gravida mage förra året.


Kram

Halmstad=Västkustens pärla

Idag var första gången jag och Axel var på stranden ihop. Helt underbar eftermiddag blev det. Axel doppade fötterna och låg och sprallade i skuggan. Hoppas det blir många fler dagar på stranden denna sommaren. Vilken tur vi har som bor så nära stranden och havet. Halmstad är en vacker stad.








Tiden när jag kunde sitta lugnt i stolen och sola är förbi, men jag sörjer inte. Jag njuter av varje stund med Axel. (förutom när han vaknar klockan två på natten och är pigg eller när han är sur *ler*)

 Jag kommer nog svettas en del i natt tror det eller ej, jag är lite röd.
Sov gott.
Kram Anna

Böcker

Åh jag hämtade ut nya böcker förra veckan. Nu ska det bli läsa av.




Jag har just läst ut Tusen strålande solar av  Khaled Hosseini vilken bok. Otroligt bra. Två kvinnors liv flätas samman. Boken utspelar sig i Afghanistan. Kvinnorna är gifta med samma man. Mannen är mycket våldsam. Deras liv är fyllda med sorg men de finner styrka och tröst i varandra. Budskapen i boken är många och Hosseini skildrar ett land som är förstört av krig, så många människor har satt livet till.  Skildringarna är levande och detaljrika. Läs den.


Ha en bra dag i solen.
Kram Anna

Hej

Glad midsommar, hoppas ni får en trevlig dag trots vädret. Jag tror att det bli bättre snart. Jag har satt på mig sommarklänning är det midsommar så är det. Vi ska fira i Kristines stuga. Det bjuds på sill- lunch och senare grillat mmm precis som det ska vara.


Midsommar i stugan 2005. Detta året blir det lite fler barn :).


Underbart sommarväder


Stugan ligger precis vid Lagan.


Som sagt Glad midsommar ta det piano med snapsen.

Kram Anna

Vackra fröken Sophie

Idag är det Sophies födelsedag. Grattis gumman hoppas du fått en bra dag. På lördag firar vi.


Kram Anna med familj

4 år....

Fyra år har passerat sedan Jocke gick bort. Jag och Axel har varit vid graven idag och satt blommor, en ritual som får mig att minnas en varm, omtänksam och hjärtlig person. Jocke är saknad av många.

Hör du sången dom spelar på radion
varje ord verkar handla om dig
Hur du knackade på mitt i sommaren
men kom aldrig mer igen

Såg en mås cirkulera vid hamnen
som om han letade efter en vän
Samma morgon det regna' på stranden
där jag gick ensam igen

Här kommer kung av sand
här kommer kungen av ingenting alls
Här kommer kung av sand
här kommer kungen av ingenting alls

Såg din ande, hon vandra vid vattnet
Hennes fotsteg försvann i en vind
När jag vaknade upp under vinden
kände jag värmen av din kind

Här kommer kung av sand
här kommer kungen av ingenting alls
Här kommer kung av sand
här kommer kungen av ingenting alls
Hör en kung av sand som kallar
He-he-hej
Hör en kung av sand som kallar

Här kommer kung av sand
här kommer kungen av ingenting alls
Här kommer kung av sand
här kommer kungen av ingenting alls
Här kommer kung av sand
här kommer kungen av ingenting alls
Här kommer kung av sand
här kommer kungen av ingenting alls
Ingenting alls... "

Av: Per Gessle




8 månader

Idag har Axel namnsdag och han blir åtta månader. Oj han är en stor liten kille. Han ålar sig fram i hög hastighet. Han går upp på alla fyra, kanske kryper han snart. Igår var vi på BVC han väger 8530 gram och är 71 cm. Idag klippte jag och mamma honom. Det gjorde lite ont i mig men luggen har helt enkelt blivit på tok för lång.



Före
 


Efter
Det var inte helt lätt att klippa. Axel var inte helt sugen på att sitta stilla.


Ny solhatt


Fika, mmm jag älskar jordgubbar.


Ingen vanlig dag

Idag är det ingen vanlig dag nej för det är Viktors födelsedag. Kan ni tänka er han fyller redan 11 år. Christians systerson. Han var bara fyra när jag och Chsristian träffades för snart sju år sedan, oj oj. Så i eftermiddag/kväll blir det kalas.



Viktor sommaren 2005


Kusinerna 09

Grattis på din dag.

Kram




Axel är på G

Jaha nu har boven i pojken vaknat. Pappa Christian fick sätta spärrar på våra lådor under tv:n samt skruva av handtagen. Vill inte vara med om ett jack i pannan inte. De satt i perfekt höjd och var lite väl vassa. Axel kryper inte ännu men tar sig fram som ett jehu i alla fall. Jag har en viss känsla av att han kommer bli pillig hmmm spärra det som spärras kan.


Här har han fått fatt på gardinen.


Nu går det inte att lämna honom en minut innan han hittat på bus.


Sätter fast honom i vagnen också nu annars trillar han snart över kanten.

Axel är lite snorig idag också. Får kolla med tjejerna i mammagruppen om de vill att vi stannar hemma idag. Annars bjuder eftermiddagen på en fika hos Cilla och Maja.
Ha en fin tisdag.
Kram Anna

Ett inlägg i veckan..

Så har det blivit på slutet. Lite svårt att få tiden att räcka till. Jag och Axel har blivit lite förkylda efter helgens äventyr. Jag hade blixtrande huvudvärk igår och idag gör det väldigt ont i halsen, inte roligt. Axel är snorig. I morse (läs klockan tre) rosslande han så jag övervägde att stiga upp och ge honom näsdroppar.

I torsdags begav vi oss norrut. Bilfärden gick bra. I Uppsala bjöd Jörgen och Jessika på kaffe. Det var roligt att se deras barn och hus. Christian och Jörgen skulle på Bruce i Stockholm på kvällen. Konserten hade varit bra men det var dåligt väder. Regn och + 7 grader. Jag och Axel körde vidare mot Gävle och kusinen. Vi har haft trevliga dagar även fast det inte blev så länge. Vi fick träffa Maria och hennes barn också.


Axel i bilen på väg upp.


Axel och Isac


Leo


Inez


Maria tyckte Axel skulle sätta upp håret. Hihi det ser ut som han vinkar. Kanske är det dags att klippa hans hår??


Leo och Axel på mormors gamla täcken.

Lika glad i bilen på väg hem.

Nu är Axel missnöjd, bäst att rycka in. Vi ska ut på promenad.
Kram Anna

En härlig helg

Lördagens grekiska afton var helt oslagbar. Dora bjöd på grekisk mat och vin. Mums. Vi började med att sitta inne då det var på tok för hett på balkongen. Efter att solen flyttat sig lite flyttade också gästerna ut. Vattenpipan tändes och mysfaktorn var hög. Kvällen bjöd på många förlösande skratt. När gänget drog vidare till Bond åkte jag hem till min familj. Det drog och slet i danstarmen men Axel vaknar så tidigt att det absolut bästa var att krypa ner och sova.


Christian, Sophie och Becca

Sophie (mamma blir besviken ;-) )
Dora och Helen



 



Ullis, Henrik och Dennis

Jaha och så var de korten tagna av mig själv uppifrån. Med utstäckt arm försöker jag fånga oss på bra bilder.


Det går sådär... Kolla håret haha


Och denna...



Här kommer fler från bilen.


Vi hade roligt....




 

Tack flickor och pojkar för en trevlig kväll.
Kram Anna