Läst ut

image273 Martina koden av Martina Haag. Lättsam läsning om Martinas smått kaotiska liv. Man får sig många goa skratt. Martina har tre barn och bor i hus i Bromma med sin man Erik Haag. Ofta så blir saker och ting inte som Martina har tänkt. Rolig och läsvärd.

Kram

Sugen

Jag köpte Plaza interiör igår, de hade nämligen tema sovrum i månadens tidning. Oj vad där fanns mycket snyggt. Ett av sovrummen hade de inrett med mycket saker från www.systerlycklig.se jag surfade in där nu oj oj vad mycket fina saker de hade.  För sovrummet hade de lapptäcken som är så fint och många olika härliga kuddar.

image266 image267 image268image269




Överkast
image270image271

Hmm man får besluta sig antingen mycket mösnter på överkastet eller på kuddarna....

image272

De säljer även fina smycken och mycket annat. Surfa in och titta.

Kram Anna

Fredag

Hade önskat att jag var ledig nu i helgen också men men man kan inte får allt. Jag är ju ledig idag alltid något.
Jag har träningsvärk i hela kroppen efter mina tre pass denna veckan. Värst är det med benen som vi körde igår, det har känts bra att träna. Motivationen har kommit tillbaka.

Igår på kvällen hade jag och Christian inget att göra. Solen letade sig fram ibland så vi åkte ut till Möllegård (fast just när vi skulle åka började det att regna)
www.riccardo.se . Jag tror aldrig att jag ätit godare glass. Han gör äkta italiensk glass. Glassbaren ligger på landet i närheten av Tylösand. Om ni har vägarna förbi måste ni åka dit. Eftersom det regnade igår tog vi glass med oss hem, de kunde endast sälja 1,5 liter (åh så ledsen jag blev att vi var "tvungna" att köpa så mycket glass) Vi tog tre smaker ananas sorbet, mandelamaretto och honung saffran, alla tre smakerna var helt underbara. I bilen hem sa jag med mycket bestämd röst till Christian:
- Man får inte äta glass själv när den andra inte är med.
Så god är den att jag blev orolig att han skulle smaska i sig utan mig. Inte för jag tror att han skulle göra det...

image265

Om ni inte hittar dit följar jag gärna med *fnissar*
Nu ska jag åka till mamma och pappa och tvätta bilen och dricka kaffe.

Ha en fin fredag. Kramizzzar Anna


Torsdag

Idag ska jag till stan och fixa lite av varje. Ska kolla om jag hittar pärlor till håret (bröllopet i augusti ni vet), gå på bolaget, träffa Helle och Anton, köpa present till Elsa (jag ska träffa dem imorgon de är nere i Halmstad på semester).

Elsa ska fylla 10 år i september, när jag började jobba i Stockholm hade hon inte ens fyllt ett. Det var roligt att jobba som barnflicka åt den här familjen. De är supersöta. Jag jobbade där drygt ett år. Kul att vi kunnat hålla kontakten. Familjen har växt och blivit större de är numera fem. Barnen är sååå söta. Japp så ser min torsdag ut. Jag ska försöka klämma in en biltvätt och lite träning också med det ska nog gå.

image264

Här är hon tösen, förra sommaren när vi var på besök i deras sommarställe utanför Halmstad. Jag längtar efter att få träffa henne nu. Tur att det är dax imorgon.

Ha en fin dag. Kram Anna

Sovrummet

image260   image263

image261  image262

Vi har tankar på att fixa till vårt sovrum i höst. Hade varit snyggt med en vägg med någon av de här coola tapeterna.
Sen ska vi ha en stor härlig säng med massor av kuddar. Kommer bilder på det.

Kram Anna






Solen ???

Hmm jag funderar på att flytta, någonstans där det är varmt och soligt lite oftare än i Halmstad.  Det regnar ju för fan varje dag (ursäkta språket). Jag är påväg till jobbet börjar om drygt en timme. Träningspasset idag var jobbigt eller jobbigt är bara förnamnet det är inte klokt vad man tappar mycket när man såsar till sig. Nu ska det bli andra bullar av.

Freja mailade hon kommer och besöker mig nästa helg kommer på söndagen och stannar till onsdag. Lisbet kunde inte följa med, tråkigt men jag förstår inte lönt att åka hela vägen från Köpenhamn för en dag. Jag, Freja och Lisbet, träffades i Israel när vi var där som volontärer på en Kibbutz. Var har hållt kontakten sedan dess. Åh vi har alltid så trevligt när vi träffas...


image259
Här är vi förra gången de var på besök.

Ha en fin dag och kväll. Kram Anna

Johoo

Idag kom den, HM:s höst katalog, ska strax brygga mig en kopp kaffe och sätta mig ner med pennan i högsta hugg och kryssa för det jag vill införskaffa till hösten. Jag och Crille har tränat idag oh herregud jag kommer att ha ont imorgon. Det har varit sådär med träningen i sommar trots att det inte varit fint väder (alltså inget att skylla på). Ska ta ett pass imorgon innan jobbet också har jag beslutat mig för.

Delwin bovar sig på mitt databord just nu. Han tuggar på telefonsladden. Korven har redan gnagt sönder en så vi fick köpa ny. Kanske är han inte alls en katt utan en gnagare av något slag man kan aldrig så noga veta.

image258
Ha det fint. Kram Anna

Måndag

Vilmas födelsedag, 7 år, tiden går som sagt fort. I eftermiddag ska vi åka dit med presenter. Kul med kalas. image256 Tårta... 
 

Jag är ju ledig idag också så förmiddagen har gått åt till att städa, mindre roligt men det är skönt när det är färdigt och lägenheten doftar rent. Jag var inne en sväng på Gina i fredags åh vad sugen jag blev på nya kläder. De har fått in mycket snyggt. Hmm jag får lön i augusti lååång väntan, inga kläder innan det helt enkelt. Hur ska det gå kanske måste ta lite från sparkontot så jag inte blir helt galen : ). Nej så farligt är det inte men det ås som sagt kul med kläder.



                                                                       
Jag är värsta bokmalen på sommaren, här kommer ännu ett tips. Brustna Hjärtans Cafe av Lolly Winston. En mysig bok. Den handlar om Sophie som vid 38 års ålder blir änka. Hela hennes tillvaro smulas sönder. Hon tröstar sig med sötsaker och åker till jobbet i pyjamas och sina rosa kanin morgontofflor.  Efter det att hon förlorar sitt jobb  flyttar Sophie till Oregon och börjar om. Feelgood bok skulle jag vilja säga.


Ha en bra dag trots regnet.

Kram Anna


Söndag

Är det inte konstigt att tiden går så mycket fortare när man är ledig om man jämför med när man jobbar? Jag skulle vilja jobba tre dagar och vara ledig fyra, mer lagom... Livet fungerar tyvärr inte så. Grillfesten igår var mycket lyckad. Det var riktigt kul att träffa vänner som jag inte träffat på länge. Maten var god och tårtan var ännu bättre. Det är synd att det blir så sällan men alla har fullt upp med sina växande familjer, jobb och annat. Barnen som var med på festen var så söta, det var verkligen full fart. Det fanns även ett kärlekspar på festen Molly och Gabbe de är tre år båda två (cirka). De smög bakom björken i trädgården och pussades, undra om det är början på en livslång romans. Det är härligt med barn de har sådan energi och livsglädje att det bara smittar av sig... När det var dax för saga valde de Christian som berättare. Gulligt.


Idag har jag varit något seg men det får man liksom räkna med. Vi har legat på soffan och kollat på två filmer. Jag vill verkligen avråda er från att hyra en av dem. Dålig tyckte vi Dolt Hot hette den en fransk film, kritikerna hyllar den. Ju mer svårtillgängligt det är desto bättre tycker alla "experter" det är men jag håller inte med. Vilken skit för att säga det rent ut, tacka vet jag " populärkultur ".


Imorgon är jag också ledig. Skönt ska det bli. Funderar på att städa lite. Vädret ska bli bättre på eftermiddagen kanske passa på att sola lite.


Kram Anna

Lördag

Åh så gott med en ledig helg... Tyvärr blev ju vädret sämre det var ju strålande igår när jag var på jobbet. Sedan i onsdags har jag hunnit med en del. I torsdags var vi i laxvik och grillade. Vi hade en kompis nere från Stockholm. Kul att träffa henne och de andra.

image248
Flickorna

 En mycket trevlig kväll fast det var något kallt.

Igår efter jobbet passade jag på att sola lite sedan var jag och Kristine hos frisören för att prata om håret på den stora dagen. Det blir säkert hur bra som helst. Vi åt ute, åh så gott... Vi åt på en italiensk resturang. Grabbarna var också med. Det är ju marinfestival i Halmstad så Göteborg är här och massor av andra fina båtar.

Tomas Di Leva spelade, tänk om man kunde vara lika kärleksfull som honom
image250

image251image252
 
När vi kom hem var vi ganska frusna. Vi gjorde varm choklad med contreau och satt på balkongen, härligt.
image253

image255


Ikväll blir det grillning och lite dricka. Vi ska fira Johanna. Det ska bli kul att träffa alla och festa lite. Nu ska jag börja läsa en av mina nya böcker, jag hämtade ett packet från bokus. Det kostade endast 49 kr för tre pocket.

Ha en fin kväll. Många kramar Anna



Boktips

    Mannen under trappan av Marie Hermanson

På baksidan av boken står det att Hermanson skriver sagor för vuxna jag stämmer in. Boken handlar om Fredrik som har ett bra liv. Bra jobb, snygg fru och två underbara barn. Familjen har just flyttat in i sina drömmars hus. Snart så börjar det hända konstiga saker i Fredriks liv. En morgon står det en man i hans kök och mannen hävdar att han bor i ett utrymme under trappan i huset. När jag läste boken kom jag och tänka på Pär Lagerkvists Dvärgen. Jag vet inte ännu vad jag tycker om boken, den var spännande men något konstig.  Den är läsvärd.

Kram

Johannas födelsedag

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det Johannas födelsedag. Det ska firas med släkten idag men som vanligt jobbar jag :(. Johanna är nere med sin sambo från Gävle men det är svårt att hinna träffas, de har så många de ska hinna med och jag jobbar hela tiden känns det som.

 174798-210

Tårta till dig syster... På lördag ska vi fira henne med grillfest så det blir bra då får vi kramas. Hoppas du får en bra födelsedag.


I måndags var jag ledig det var en väldigt fin och solig dag. Jag och Kickan var nere i Ringenäs och solade. Vi vågade inte bada men hennes farmor som är 93 år hoppade i utan problem, imponerande.


Igår efter jobbet var vi och fikade på Lissys Cafe, våfflor och kaffe, inte fel, mamma och pappa var också med.


                 


image243

image244
Där var tio stycken söta små kattungar jag ville ta alla med mig hem.

På kvällen åt vi kvällsmat på vår balkong...
                     

Ha en bra dag. Nu måste jag snart rusa till jobbet.

Kram

Kram

Söndag

Idag jobbar jag mitt femte kvällspass ska bli skönt att vara ledig imorgon...  göra något annat än att jobba och sova. Jag har svårt att komma i säng när jag jobbat till halv tio. Igår var det den årliga grillfesten med släkten. Jag åkte dit när jag slutat jobba (kors i taket) det var mysigt att få kramas med storasyster (kusinen) och träffa alla. Jag släckte inte lampan innan tre, tur att jag inte börjar så tidigt idag.

Det ser inte ut att ljusna på jobbfronten, finns fortfarande inte några jobb att söka, vad gör man då? Jag skjuter det framför mig om jag inte tänker på det kanske det försvinner (troligtvis inte men man kan ju gör ett försök). Vad ska det bli av mig när jag blir stor? Jag kan ju inte fortsätta att sommarjobba på det vanliga stället i all evighet.... Allt löser sig förr eller senare.

Imorgon kommer han hem äntligen, sambon. Det är tomt, tyst och ensamt utan honom. Han fattas mig.

                    

Ha en fin söndag. Kram Anna

Kärlek

Idag är det Christer och Sophies dag... Trolovningsfesten går av stapeln idag och jag och C kan inte närvara men ni finns i mina tankar hela dagen.  Jag vill snarast höra allt om det och se bilder.



image238
Ett lyckligt äktenskap kräver att man förälskar sig många gånger och varje gång i samma person.
/ Mignon McLaughlin

Hoppas er dag och kväll blir magisk. Tänker på er.

Puss och kram

Fredagen den 13...

Grått ute idag. Jag är trött, Delwin har stökat runt hela natten. Nu har han lagt sig som en boll i den tomma och övergivna sängen för att sova, vilken fräckhet. Borde anställa någon som kan peta på honom hela dagarna så att han sover på nätterna. Känner mig utarbetad, längtar efter att det ska hända något skoj inte bara jobb och sova. Älsklingen har det bra, ska sköta starten idag, håll uppsikt på tv (Kanske det visas på någon sportkanal).







Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill komma ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor. : )


Snart ska jag träffa Dora det var länge sen nu vi har bara träffats en gång sedan vi kom hem från våra resor. Jag har kanske glömt att skriva det, vi blev godkända på examensarbetet vilket innebär att allt nu är klart. Färdig.... PUST vad ska det bli av mig? Öppna eget, ett musikcafé och läscafé, Kitte får står för musiken och jag böckerna. Sophie fixar möbler och udda koppar samt har boksamtal om lästa böcker, Dora bakar och diskuterar religion med gästerna, fasen vad bra nu kör vi på det mina vänner. Vad sägs? Är det någon som har några miljoner över bara sådär?

Ha en fin dag. Kram Anna

Sur

Jag har skrivit det ett par gånger innan men nu är jag riktigt sur; vem har beställt det här vädret? I tisdags kom solen fram men följdes av ett åskväder senare på kvällen. Idag öser det ner igen, usch vilken dålig sommar. Jag bor ju i västkustens pärla och det är inte sig likt utan sol, bad, glass och after beach på Tylösand. Så nu vädret får du ta och skärpa till dig (lär inte hjälpa men jag gör ett försök)

I natt gick Christian upp klockan tre för att ta sig till Kastrup, han ska flyga till Schweiz för att senare ta sig till Luzern. Han ska vara med och döma rodd, han blir borta hela helgen. Det känns tråkigt men som sagt så ska jag ju jobba hela helgen ändå så det är ju okej.  Jag har ju korven som sällskap.  Här försöker han nog vara lite hemlig bakom gardinen

image237

I tisdags var vi och hälsade på Anton med familj. Han är verkligen rolig nu, pratar mycket. Han dansade till musiken på Allsång på Skansen och snurrade tills han blev yr i det lilla huvudet. Härligt...

Ha en bra dag. Kram Anna


Förvirrad !?

I min värld är det visst måndag om man kollar på inlägget nedanför. Såg det nu. Haha jag är inte klok.

Måndag

Lediga dagar går åt att fixa sånt man inte hinner annars. Idag har jag, tvättat, tränat, handlat och planterat blommor. Inte illa va?
 
 Här har vi planteringen. Balkonglådan såg för j**lig ut efter allt regn.

Nu fikar jag med kaffe och havre glass från Sia den är riktigt god. Den är Kittes eller vi har köpt den till Kitte men jag var så gottesugen så jag tog mig lite. De kalorier jag gör av med på träningen fyller  jag snabbt på, inte riktigt så det är tänkt för min del kanske...

I helgen ska två  av våra vänner lova varandra kärlek och trohet livet ut och jag kan inte vara med för jag jobbar, känns surt. Det kommer att bli så fint. Ni får ta mycket kort så jag kan se på dem efter i alla fall. Fick ett glatt besked idag, min vän som födde sin bebis i v. 26 har fått ta hem det lilla livet från sjukhuset, allt är bra och stabilt. Så skönt att höra, har tänkt mycket på dem och deras lilla familj.

En annan sak som händer i helgen är att kusinen kommer hem. Ska bli kul att träffa henne, det är ett bra tag sedan sist, hoppas de tar med sig lite av det fina vädret från Norrland. Även där missar jag en trevlig grillfest :(. Jaja jag får in pengar det är också viktigt så att hyran kan betalas.

Ikväll kanske det blir lite grilling får ju passa på när det inte regnar. I vilket fall ska jag träffa min underbara gudson och hans mamma och pappa.

Ha det fint.

Kram Anna


Snygg...

Visst är Katie Holmes snygg !?








Hej

Oj vad det var trevligt i helgen... Fint bröllop, trevliga gäster och god mat.  Det är inte utan att man blir sugen. Jag blir så rörd när jag är på bröllop undra hur det kommer att gå på Kickans jag lär väl grina hela tiden...

Jobb, jobb, jobb känns som om jag inte gör annat även fast jag varit ledig i helgen. Svårt att hinna med saker och ting. Jag hoppas verkligen på bättre väder så att man kan sola, bada och grilla det blir ju ingen sommar utan det. Ikväll är det ju lite sol i alla fall.

Nähä nu ska jag äta lite.

Ha det gott mina vänner. Jag saknar er alla, känns som det var  ett tag sedan vi träffades.

Kram Anna

Uppsala nästa

I dag bär det av till Uppsala, imorgon ska vi på bröllop, jag hoppas hoppas att det inte blir sånt här väder. Ursäkta mig men det har ju regnat hysteriskt mycket. Igår solade jag solarie på jobbet, det är ganska billigt 20 kr för 20 minuter. Jag brukar ju vara ganska noga med att inte bränna mig, men igår brände jag mig i solariet en inre röst säger mig att det aldrig kan vara bra... Slarvigt fröken. Fåfänga är en mycket stark känsla och den känslan vill inte tappa den lilla färg jag fick på resan.

Jag fick ett samtal igår av en vän som hade haft mig i tankarna. Jag blev så glad och rörd över att vänner tänker på mig och vill hjäpla mig med olika saker. Tack. Det hände en annan sak igår som får en att tänka att de problemen jag har inte är så stora. Jag läste en dödsannons och förstod att en kompis förlorat sin pappa. Mina tankar går till henne och hennes familj. Ibland borde jag stanna upp och uppskatta det jag har i form av familj och vänner. Jag försöker göra det men ibland tar man allt förgivet.

 
I går var det sprintermästaren på travet i Halmstad men vi hade tyvärr inte tid att gå :(. Vi fixade present som vi ska ha med oss till de som gifter sig. Vinnaren av sprintermästaren blev Naugthy Nunu som kördes av Erik Adielsson men tränas av Stig H Johansson, tråkigt att vi inte såg det. Fast Kristine och Cristofer var här och fikade lite kvällsmat det var mycket trevligt.
 
Nähä blev inspirerad av Sophies kaotiska SPA kväll (ska försöka att inte vara lika stressig *fnissar*) så nu tänkte jag ta hand om mig själv. Krypa ner i badet och läsa lite och måla naglarna m.m.

Ha en fin helg mina vänner.
Kram Anna


Jobbe

Snart dax att åka iväg till jobbet. EU har jag varit med och beslutat om hur arbetstiderna ska se ut vilket gör att kvällspassen blivit längre 12.30-21.30 (så ser nästan alla mina kvpass ut) långt men det går. Jag ska inte klaga, jag har ett jobb och jag trivs...

Frukten av gårdagens runda på stan blev en ny sportbh från Lindex samt en klänning från Gina 124 kronor den var på rea. Har inte riktigt råd att handla men eftersom vi kom hem med oväntat "mycket" pengar efter resan så lever jag inte helt utan, vilket är skönt.

Jag var och tränade idag andra gången sen vi kom hem från resan, det är segt att komma igång men det ska gå. Lättare att gå in och träna när vädret är som det är. Det regnar idag också, ingen vidare sommar. Synd om Christians systerbarn som går på simskola, inte kul i det här vädret. Jag hoppas att det vänder snart det kan väl inte vara så här resten av sommaren väl? Imorgon innan jobbet ska jag träffa fröken Josefsson på en fika. Trevligt. Jag och Christian måste köpa en present till bröllopet vi ska på. Hmm undra vad vi ska köpa det är alltid lika svårt.

Ha en fortsatt bra dag och kväll.



Kram Anna

Ledig

Nu har jag börjat jobba, arbetade första dagen i fredags. Jag är redan trött men idag är jag ledig. Ska gå in till stan en sväng kolla lite på rean tänkte jag. Vi ska ju på bröllop på lördag så jag vill köpa mig en svart kuvert väska, får väl se om jag kan hitta någon till ett bra pris. Ska bli kul att gå på bröllop, problemet är bara att vi inte vet vad vi ska köpa till dem, förslag någon? Det är svårt när det bara är jag och Christian som ska finansiera också blir ju inte något stort precis, man får ju inte så mycket för pengarna.

Jaha jag har sökt två jobb idag, ett jobb med svenska och religion det andra sen jag börjat titta som verkligen passar min kombination. Det var i Hässleholm, känns inte som det kommer att lösa sig med lärarjobb för mig.

I lördags eftermiddag efter jobbet åkte vi till mormors lägnehet, den har blivit såld nu så mamma och hennes syskon med respektive höll på att rensa bland sakerna. Jag och några av mina kusiner var också där för att se om det var något vi ville ha innan det gick till loppis. Jag fick några fina skålar på fot som jag ställde på vår möbel i hallen, fast idag när jag pratade med facket i telefon (kunde inte skälla då ju) hoppade Delwin upp och välte ner den ena skålen (den jag tyckte bäst om). Åh så typiskt, men så är det att ha katt men det gjorde ont i hjärtat.Så nu säljer jag Delwin till den som bjuder lägst (nej det skulle jag aldrig kunna göra) jag är sur på honom.

Nähä nu ska jag ner på stan med Helle
 

Ha en fin dag.
Kram Anna