Underbar helg

Ja helgen har verkligen varit skön och mysig. Christians mamma och pappa hade hyrt ett hus i Danmark. De firade 40 årig bröllopsdag igår, inte illa. Jag åkte dit efter jobbet i fredags. Jag skulle varit framme vid sju men efter strul med SJ kom jag fram klockan tio. Segt... Men som tur var träffade jag Tomas (Jennys pojkvän) en vän till Sophie och Kitte. Kul att ha någon att prata med. Helgen har fyllts av god mat och dryck, helande sömn och avslappning. Christian har fotograferat med sin nya kamera här är några smakprov... Även jag har lyckats ta några bra bilder..


image342

image343

image344

image345

image347

image348

Hoppas ni har haft en bra helg. Nu tar jag nya tag inför en ny vecka.

Kram Anna

Hmmm

Verkligheten kommer i fatt  och det känns som ett slag i ansiktet.... Har knapp hunnit känna. Döva och trycka ner det är bästa sättet eller kanske inte...

Kram

Boktips

 Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson

Vilken bok... Helt fantastisk, en av de bättre böckerna jag läst. Två kvinnors liv vävs samman. En bok om kärlek, sorg och livet. Sorlig och fin. Författaren är en konstnär som använder språket på ett sätt som är beundransvärt.

Nu vill jag sjunga dig milda sånger  är en stark roman om kärlekens kraft, om hur vi hanterar sorg och förluster, men framförallt om vänskap.

Läs den..

Tänk att få resa bort...

image340

Tänk att få sitta i dessa solstolarna på Tioman Island nu.... Hade ju inte varit helt fel. Det är bara september och jag längtar redan efter sol och bad, kanske allt för tidigt. Men å andra sidan har också hösten sin charm med alla praktfulla färger och goda svampar som man kan plocka. Vi hittade faktiskt svamp i söndags och ganska mycket så vi slapp att bara leta.

Jag fick fina presenter av vännerna igår. Presentkort på MQ och presentkort av Jacob, Johanna, Daniel, Majbritt och Tony. Så nu ska här ut och handlas. Mor och far, Steffe med familj, Stina med familj samt svärmor och svärfar kommer på lördag och då ska jag fira igen...

I natt kommer Christian äntligen hem igen, har varit ovanligt tomt utan honom mer än vanligt.  Nähä nu ska jag sjunka ner mellan de svala lakanen och ta och läsa lite. Jag är trött. Ha det gott.

image341
Får ju lägga in en höstbild också. Från förra året, helgen då vi förlovade oss.

Sov så gott. Puss och Kram


Idag är de tillbaka

                         

                   



Idag börjar det igen, Desperate Housewives 21.00 på tv 4. Lite väl överdrivet men jag gillar det... Så jag ska ta en paus i allt arbetande och kolla lite på TV. Det är trist hemma utan Christian, ingen att vädra med men han kommer snart hem igen...  

Kram på er

Helg

Det har varit skönt med helg verkligen. Jag har hunnit med att vila mig och samla krafterna lite. I veckan som kommer firas tre födelsedagar. På onsdag är det dax för min egen jag fyller 25 år igen, på fredag fyller Helena 25 år igen och på lördag fyller Elsa 10 år. Inte klokt stora tjejen. På onsdag kommer vännerna hit på lite mat och fika, de får komma och hjälpa mig att fira. Christian åker iväg måndag till torsdag så det är tur att kompisarna har tid att komma förbi.  Idag har vi städat och handlat mat inför veckans kalas. Nu ska vi ut och gå en runda. Hoppas er helg varit skön.

Kram Anna

Mormor

Du somnade stilla
då färden var slut
från allt vad du lidit
Du nu vilar ut
Vi binder en krans
av minnen
de vackraste och
finaste vi har
Vi vet att de aldrig vissnar
Hos oss är Du alltid kvar
.

image339

Ingen förändring

Jag har varit hos mormor varje dag efter jobbet och läget är inte förändrat. Hjärtat är starkt. Det är fint att hon har så många runt sig som älskar henne och som tänker på henne. Det är svårt att se någon man älskar och beundrar sjuk. Maktlösheten sveper över mig i stor täta vågor. Jag vill...

Det är höst på riktigt nu, jag tycker det är ganska härlig speciellt när luften är hög och det är lite kylslaget, det blir så lätt att andas. Jag längtar till helgen jag behöver sömn, djup stressfri sömn TACK. I helgen ska jag träna och gå ut i skogen och plocka (läs leta efter) svamp. På fredag har vi blivit inbjudna till Christians föräldrar på krabba, åh vad det ska bli mysigt. Än en gång tack alla fina vänner för era gulliga sms, inlägg och omtankar i största allmänhet. Jag är så oerhört tacksam att jag har er...

 

Mormor, jag och mamma förra julen.

Kram Anna

Livet är tungt


 


Vita liljor


Livet är så märkligt ibland. Hur känns det att kämpa, hör man personerna runt omkring, är man närvarande fast frånvarande? Eller har själen lämnat kroppen och det som finns kvar är bara ett skal. Jag skulle vilja veta, eller nej det skulle jag nog inte. Mormor mina tankar är hos dig hela tiden. Tack alla vänner för ert stöd....

Så var det torsdag igen

Livet rullar på som aldrig förr. Tiden går så fort. Jag jobbar som fasen, förbereder, pysslar och har mig. Igår klippte jag ut bilder och bokstäver hela kvällen. Jag har roligt och det kan motivera vem som helst till det mesta.

I helgen blir det tjejparty hos mig. Jag ska ha kräftskiva för nio tjejer. Det ska bli kul att få hem lite folk på middag igen det var ett tag sedan nu. Jag ska bjuda på paj, vin, sallad, bröd och efterrätt sedan ska flickorna ta med sig skaldjur själva. Sophie ska köpa vegan kräftor det låter minst sagt spännande. Hoppas det finns lite fåniga saker kvar i affären, hattar och sånt.  Vi ska gå ut en sväng på stan sedan, dansa lite. Jag har inte varit ute på hela sommaren det är ju skandal :). Inte sedan vår examen. Men jag tror Dora har festat för mig också ; ).

Nähä nu ska jag placera min trötta kropp i soffan sen ska jag ta mig ett bad, kan behövas. Vi hörs mina vänner.

Kram Anna