Lyx vecka

Denna vecka består av mycket lyx. Igår var jag och C ute på Lilla Helwetet och åt middag. Åh så gott det var, de är verkligen duktiga. Idag har jag och Dora varit ute med Studieförbundet Vuxenskolan (där vi hyr in oss) på Harrys, oj oj så gott. Imorgon ska vi ha idrottsdag för eleverna och vi får vara ute tillsammans med dem i det fina vårvädret också lyx. Imorgon planerar vi att ha picknick på kvällen (hoppas vädret håller i sig) Torsdag och fredag är vi lediga riktig lyx med extra lång helg. Summan är att det är en guld vecka med mycket mys.

Nu ska jag kolla på Desperates housewives.

Ha det gott och unna er lite lyx ;)
Kram Anna

Kalas

Helgen går i kalasens tecken. Christian fyller 35 år på måndag. Tänk att Christian var 29 år när vi träffades inte klokt vad tiden springer på... Om en timme kommer vännerna på middag. Det bjuds på mat, vin och efterrätt. Ska bli trevligt att träffa alla.  Imorgon kommer Christians familj på tårta och kakor. Mamma har bakat sina bästa kakor, biskvier mmmm gott. Mamma och pappa dyker upp senare. Min kusin och hennes sambo ska döpa sin son imorgon så efter det kommer mor och far.



image495image497

Vilken tur att jag träffat Christian. Jag vet inte vad jag skulle varit utan honom.


Hoppas ni får en trevlig kväll.

Kram Anna

Mys

image489

image490

image492


I söndags var vi på Guds gröna ängar. Vilken härlig dag. Vi tittade på alla utslagna vitsippor och blåsippor efter fikade vi på smörgåsar. Efter dåsade vi solen. Kan man ha det bättre?

image494

Visst tar min man fina bilder?

Nu ska jag försöka stressa av lite. Det är fullt upp på jobbet. Nya elever anländer allt eftersom och det är spännande vi har ingen arbetsbrist just nu i alla fall och det känns ju riktigt bra.  Imorgon ska vi läsa roliga böcker med eleverna i skolan eftersom det är Världsbokdagen. Hoppas ni får en mysig tisdag i solskenet.

Puss och kram

Tidigt

Åh vad jag envisas med att vakna tidigt.... Är väl så att när man jobbar på veckorna så vänjer man sig att gå upp en viss tid och det följer med på helgen. Det positiva är att jag får ut mycket av dagen det negativa är att jag är helt slut igen kl 21 på kvällen.

Dagen bjuder på lite städ här hemma, inhandling av mat, picknick med älsklingen, samt italiensk glass (det vet inte min blivande om, men jag tror inte han säger nej). Solen har lite svårt att bryta igenom molnen idag men kanske den visar sig senare, vi hoppas på det.

Ha en fin söndag.

Puss

Förändring

Hej hej. Jag blir sååå lycklig av vädret, av helgen och av livet. Jag och Crille har varit i stan på seriös shopping. I Halmstad har en ny skoaffär öppnat, DNA. Nu hade de erbjudande 2 för 1, underbart. Så jag köpte två par vårskor. Det gjorde Christian också.

                         

Det sista paret köpte jag igår. Härligt med nytt. Jag inhandlade även tre tunikor och några linnen. Jag behöver kläder att arbeta i. Som jag har nämnt innan känns alla mina kläder bruna, svarta och grå. Tid för förändring...



Vi har också förändrat vår lägenhet. HFAB har ett system där pengar läggs i en fond varje månad och sedan kan man använda pengarna till att renovera. Sagt och gjort vi fräschade upp sovrummet med nya tapeter. Grått är tonen och en fondvägg med snirkliga blommor i grått, svart och lite silver. Känns som det är ett mycket bra system. Senare får vi också ett nytt golv.

image486

Resultatet

image487

image488

Vi är mer än nöjda.



Ikväll blir det kalas hos Hanna och Blixten. Kanske jag ska ta på mig något av det nya.
Hoppas ni har en skön helg. Njut.

Puss och Kram

Livet

Känns ibland konstig när man matas med alla olika tragedier. Får mig att tänka att jag ska sluta gnälla, jag har det trots allt bra. I dag fick jag ett sms att vi skulle tända ljus för Engla så nu brinner ljusen i fönstren. Det får mig att känna att livet är bra orättvist. Hoppas hoppas att det finns någon slags rättvisa och att mannen får sitt straff förr eller senare. Jag kan inte tycka synd om honom, men jag hoppas att han får vård....


Snart ska jag krypa ner med min bok och bara koppla av.
 


image482

Hoppas ni haft en bra måndag. Sov så gott

Onsdag

Det har varit fullt upp hos oss. Jag känner mig bra nu och det är skönt. Jag gick nog och jobbade när jag borde legat hemma, men jag har svårt för att lugna ner mig. Det är fullt upp på jobbet som vanligt. Det är verkligen så mycket lättare nu när våren håller på att komma. Jag har lovat mig själv att inte träna denna veckan( pga av lite hosta), så jag har promenerat efter jobbet, så härligt. Fåglarna sjunger och solens strålar är som samet mot huden. Jag hoppas verkligen på fint väder till helgen så vi kan njuta...

image427


Boktips


Midvinterblod av Mons Kallentoft. En mycket spännande roman, den första delen i en trilogi som handlar om en kvinnlig kriminalinspektör. En man hittas mördad och häng i ett träd. Hela mordet liknar ett asablot. Men vem har velat mörda stadens orginial? Som sagt spännande och läsvärd.

Boktips 2


Två hus i slutet av en väg av Conny Palmkvist. En annorlunda berättelse men det är något med boken som jag verkligen tycker om. Berättelsen utspelar sig i byn Sorgen inte långt från Ängelholm. I Sorgen bor Gustav med sin mamma som är lite galen och sin misshandlande far. För att hantera misshandeln flyr Gustav in i olika sorters berättelser som läsaren får följa. Gustav får en bästa vän som heter Mathilda men efter en hemsk händelse så flyttar flickan från byn. Deras vägar möts igen fjorton år senare....

Jag har fastnat för inledningen till kapitel tre:
 Det året jag fyllde tretton dog jag två gånger och växte en ansenlig bit. Händelserna ligger djupt inom mig, likt suddiga bilder. En dröm om jag inte visste bättre.


Kram Anna

Tisdag

Jag blev tvungen att stanna hemma från jobbet igår och idag. Har haft feber, hosta osv. I morgon ska jag jobba igen känner mig dock något orolig med tanke på att jag blev svettig av att fixa min lunchlåda. Jag får väl försöka sitta ner så mycket som möjligt. Fast det är inte min starka sida. Det är verkligen inte roligt att vara sjuk. Det har ju varit så underbart väder också. Jag har legat här inne och längtat ut.
Ett sant vårtecken är att vår granne nu tagit ut sin solstol som hon nu kommer spendera de kommande månaderna i. Hon är för söt hon blir väldigt brun också den lilla damen kanske inte så konstigt med tanke på den tid hon spenderar i stolen.

Jag  frågade Sophie igår om hon trodde på att jag skulle stoppa upp vadd eller flirtkulor i näsan för att få stopp på floden. Hon trodde flirtkulor men jag har inte provat ännu ska nog ta och göra det. Haha
Nu ska jag snora vidare. Ha det gott...

Kram Anna