Det var fest i lördags

image449


image450

                                

Tackar så hjärtligt Sophie och Lidén för en mycket trevlig fest. Etxtra tack för sovplatsen. Sophie det är alltid lika trevligt.... Vi gör om det snart.

Puss

Boktips




Iskallt och Stenhårt är skriven av Rickard Flinga. Det är en berättelse som utspelar sig i flera av Texas tuffaste fängelser. Anledingen till att Rickard hamnar i fängelse är att han dödar en man som förgripit sig på hans lilla dotter. Flinga försöker inte på något sätt bortförklara det han gjort och det är inte så att han beskriver sig som "guds bästa barn". Historien är på något sätt ett reslutat av en rad mindre genomtänkta beslut. Flinga sitter 20 år i fängelse och 13 av de åren tillbringar han i isoleringscell. En bra bok som får en att tänka på att man ska uppskatta det lilla i livet. Exempelvis att betrakta stjärnorna en klar kväll, det är inte alla som har den fördelen.
En bra bok. Läs den.

Kram Anna







Torsdag

Det ska bli skönt med helg och sovmorgon måste jag säga. Fullt upp på jobbet som vanligt och det är ju trevligt. Så oerhört kul att Dora och jag jobba ihop nu. Skönt att ha en kollega. Helgen bjuder på alla möjliga aktiviteter och jag ser fram emot det. Nu är det dax för tordagsfika med gänget. Tyvärr kunde inte Hanna komma eftersom hennes systerson fyller år och Helen kunde inte komma för hon ska  på Kent konsert. Vi får ta igen det nästa vecka tjejer. Hoppas ni får en trevlig torsdag mina vänner. Sköt om er...

image386

Kram Anna

Söndag

Helgen går alltid så fort. Jag och Dora har faktiskt jobbat lite i helgen. Helt på eget initiativ. Vi behöver kopiera upp lite material som vi kan använda oss av i undervisningen. Efter jobbet gick vi in till stan och drack kaffe, mysigt. Affärerna börja fyllas med färgstarka härliga vårkläder. Jag vill bara rensa bort det gråa, svarta och bruna nu. Jag köpte en ny blus i fredags på Vila, känns kul med lite färg även fast jag är blek som ett lakan. Kvällen igår spenderade vi hos Englunds, god mat och trevlig sällskap.

Idag har vi varit ute på promenad. Först var vi nyttiga och sedan onyttiga. Vi åt semla till kaffe. Det blir till att träna hårt imorgon, men så gott det var, inte klokt. Som sagt det är svårt att hålla sig nyttig. Allt som är sött är ju så gott. Imorgon kör det igång med en ny vecka. Bara att köra så det ryker.

image448

Ha det gott.
Kram Anna

Hedrad

Jag såg idag att författaren Yvonne Domeij gjort ett inlägg på min blogg. Oj vad jag blev hedrad.  Domeij är författare till boken Trasdocka som jag läste för en tid sedan, här följer inlägget.

Nu är detta ämne mer aktuellt än någonsin! Nu äntligen har det börjat talas högt och öppet i och med rättegångarna mot Tito Beltran, dels i Varberg 2007 , dels i Ystad 2008. Som bekant fälldes han för våldtäkt i Ystads tingsrätt 12/2 2008. Däremot är det inte lika välkänt att han åtalats för övergrepp mot en minderårig grannflicka, som var mellan 6 och 8 år när övergreppen skedde. I Varberg frikändes Tito Beltran. Båda domarna är överklagade och ska upp i respektive hovrätt. Tyvärr har Ystadsrättegången försenat handläggningen av den lilla flickans rättsfall. Man kan bara föreställa sig hur det känns för henne att se Tito Beltran figurera i tv, tidningar och på vareviga löpsedel som tryckt hans namn i stora feta bokstäver..
Jag är innerligt tacksam för att du nämner min bok härovan! Jag värdesätter var och en av mina läsare eftersom det är från mun-till-mun läsarna emellan som budskapet om min bok sprids. Här nedan är en aktuell länk från mig! Våga komma! Mvh Yvonne Domeij


http://www.ordfront.se/ForeningenOrdfront/Kalender/080223trasdocka.aspx

 

Tack för ditt inlägg.

Kram Anna

Längtan

                      image444



image445

image447
Oj någon har fått mycket sol, kolla på fötterna till höger..

image446


Sommar och sol... Nu tack.

Love is in the air

Jaha, Alla hjärtans dag imorgon. Har ni några romantiska planer?  Vi har beslutat oss för att äta något gott på kvällen det blir presenten till varandra. I måndags var jag på min livs första vinprovning det var intressant. Mannen som höll i det hela var duktig och kunde berätta mycket om de olika vinerna. Jag hoppas att det är något som jag får uppleva igen. Nähä nu ska jag lägga mig och läsa. Just nu läser jag en bok om spöken,andar och andra övernaturliga fenomen, spännande värre.






Ha en fin Alla hjärtans dag...

Puss och kram

Söndag

Vilken helg det varit. Vädret har bara varit underbart. Fick pirriga vårkänslor i kroppen, lite tidigt men jag kunde inte hjälpa det. Igår när jag gick från stan till Hanna lyste gula krokusar upp slänten vid vägen. Helt otroligt. På kvällen igår åt jag, Hanna och Helena mat ihop och drack lite vin. Hannas lilla hund var dålig, men efter att han fått dropp på djursjukhuset mådde han mycket bättre. Det är inte lätt att vara liten.


image440


image441
Blixten. Visst är han söt

image442

image443
Det var kul att träffa Anton också igår. Här fikas det. Lite kladdigt kanske...


 Idag har vi intagit frukost på Scandic. För 95 kr fick vi en helt otrolig buffe mmm så gott. Det har blivit så fint också efter renovering. Det måste ni göra om ni bor i Halmstad eller har vägarna förbi. 95 kr kan låta mycket men om man skulle ta en macka, juice och kaffe på ett café kostar det säkert mer.
 
Nu blir det en kopp te i soffan. Jag har just badat så jag är lite matt. Det blir till att ladda för en ny arbetsvecka. Missa inte I en annan del av Köping. Mysigt program.

Kram Anna

Fika med girlsen

Snart bär det av på fika med tjejerna. Det vankas semla. Jag har inte ätit någon i år så det ska bli gott. Vi tar fikan hemma hos Hanna eftersom hon inte fått någon barnvakt. Hanna har nämligen köpt en liten hundvalp som heter Blixten. Åååå så söt han är, helt otroligt. Jag funderar på att på ett bra sätt ta med honom hem till oss. Undra om Hanna märker något? Idag ska jag också få träffa Anton, ska bli helt underbart.







mmm det ska bli gott..
Ha en fin lördag.

Kram

Mitt i veckan

Halva veckan är över. Igår var Carro och Linda + barnen här och fikade. Härligt att träffa dem. Linda är gravid som f*n skulle jag vilja säga. Såg ut som om det kunde bli bebis när som helst. Gabbe talade om att hans mamma har en bebis i magen, vilket var tur jag trodde hon bara lagt på sig *haha* barn är för mysiga. Delwin blev väldigt rädd och kröp in under sängen och kom fram när alla gått hem. En liten fegis är han allt. Han är livrädd för barn... I kväll har jag varit och tränat pump får se om jag kan gå imorgon.

♥ Idag tänker jag extra på min lilla mormor som skulle fyllt år idag.


image439
(Har ni sett något mer hårigt?)

Sov så gott.

Sophie, Kitte och Dora krya på er, jag tycker synd om er alla tre.

Puss

Efterlängtade

I veckan kommer Helena och hennes ljuvliga son Anton hem. Åh vad det ska bli mysigt att träffa dem. Det var ett tag sedan nu. Eftersom de flyttat till Örebro blir det inte alls lika ofta. Anton pratar hur mycket som helst nu.



image436

Anton

image437


image438

Jag och Helena på Kristine och Cristofers bröllop.


Hoppas ni haf en bra måndag. Nu ska jag sätta mig i soffan och slappna av. Borde jobba lite men det får vänta till imorgon.

Kram

Söndag

Kvällen i Ängelholm igår var lyckad. Vi åt god mat på Nick`s sedan gick vi vidare till Torstens för att ta oss något mer att dricka. Jag körde så för mig blev det cola. Många glada skratt fick vi under kvällen.

Idag hade jag svårt att vakna. Slöade framför  tv:n, (Tilde på tv 4 är ju så mysig) och drack kaffe.  Sedan har vi varit ute och gått en sväng vid havet, det blåste minst sagt friska vindar. Christian passade på att ta lite foton. Vilka krafter det är. Vilken tur vi har som bor så nära kusten. Väl hemma igen värmde vi oss med kaffe (igen). Nu är jag i alla fall lite piggare. Redo för en ny vecka, hoppas jag.


image432



image433


image434


image435

Ha det gott.
Kram

Lördag

Åh vad det är gott med helg. Veckan avslutades med mys hemma. Jag och C åt sushi och drack lite vin. Jag var helt slut och ville helst gå och lägga mig halv nio men jag fick hålla mig. Väl i sängen kunde jag inte somna, är det inte märkligt??? Låg och snurrade och stressade men efter att jag väl somnat har jag sovit gott. Jag och C ska ner en sväng på stan nu tänkte vi.
Ikväll är det besök hos Kitte och Sophie som gäller. Ska bli så trevligt att träffa dem. Vi ska ut och äta och gå på någon pub efter.
Jag sitter här och klurar på om jag ska beställa lite kläder från HM. Det är ju så bekvämt att bara sitta här och klicka. Berättar sedan vad det blev.

image427




Hoppas ni får en fin lördag.

Puss